0 تا 100 کفپوش ورزشی چیست؟ +5 مزایا کفپوش ورزشی

موکت ورزشی

کفپوش ورزشی چیست؟

ورزش کردن در یک محیط می تواند آسیب های زیادی را برای ورزشکاران ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که زمین ورزش ورزشکاران، به صورتی باشد که از آسیب های جدی ورزشکاران جلوگیری کند. کفپوش ورزشی، نوعی از کفپوش ها است که در محیط های ورزشی روباز و یا حتی سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موکت آنتی استاتیک چیست؟ +7 کاربرد موکت آنتی استاتیک

 

انواع کفپوش ورزشی چیست؟

کفپوش های ورزشی یا موکت ورزشی نوعی از کفپوش ها هستند که در محیط های ورزشی مانند زمین های ورزشی بسکتبال، زمان های ورزشی فوتبال، سالن های ورزشی و … مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به تقاضای بسیار بالایی که از کفپوش های ورزشی وجود دارد، این کفپوش ها درکنار انواع موکت در بازار وجود دارند که هر کدام برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

1. کفپوش های ورزشی فومی ( کفپوش های تاتامی)

ابتدا باید بگوییم کنه نام دیگر کفپوش های فومی، کفپوش های تاتامی نیز می باشد. حتما تا به حال به خانه های کودک مراجعه کرده اید و کفپوش های پازلی فومی را مشاهده کردید. این کفپوش ها، جزء کفپوش های ورزشی هستند که در دسته کفپوش های فومی قرار می گیرند.

طرح و رنگ کفپوش های فومی باعث شده است که این کفپوش ها بیشتر برای پوشاندن کف خانه های بازی کودکان یا باشگاه های کودکان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این کفپوش ها نرمی بسیار زیادی را ایجاد می کند که باعث می شود کودکان در هنگام بازی آسیب خاصی نبینند.

 

کفپوش های ورزشی فومی

 

مزایا ومعایب کفپوش ورزشی فومی یا تاتامی چیست؟

کفپوش های فومی یا همان کفپوش های تاتامی، قیمت مناسبی دارند. به همین خاطر می توانند در مکان هایی با وسعت بالا مانند باشگاه های ورزشی، خانه های کودک و حتی پارک ها مورد استفاده قرار گیرند. جنس قابل انعطاف این کف پوش ها باعث شده است که کودکان احساس خوبی در هنگام بازی کردن داشته باشند. همچنین، این کفپوش های ورزشی بسیار سبک هستند و می توان به راحتی آن ها را جابجا کرد. درباره تاتامی چیست بخوانید.

اصلی ترین عیبی که می توان برای کفپوش های ورزشی تاتامی ذکر کرد این است که این کفپوش ها اصلا برای مکان هایی که قرار است در آن ورزش های سنگین وجود داشته باشد، مناسب نیستند؛ چرا که این نوع کفپوش ورزشی به دلیل سبک بودن به راحتی نشست می کند.

پیشنهاد می شود از جدیدترین انواع موکت هتل کارپت لند دیدن فرمایید. دراین مقاله از کارپت لند درباره کفپوش ورزشی چیست؟ و 5 نوع از انواع کفپوش ورزشی همراه ما باشید.

 

طریقه نصب کفپوش ورزشی چیست؟

 

2. کفپوش های ورزشی تایل

نوعی دیگر از کفپوش ورزشی، کفپوش تایل است. این نوع کفپوش ها مانند کفپوش های تاتامی، به صورت تکه تکه و پازل مانند تهیه می شوند و می توان با کنار هم قرار دادن آن ها، آن ها را نصب کرد. ای نوع کفپوش ورزشی، جزء محبوب ترین و پرکاربردترین کفپوش های ورزشی است که البته مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

 

مزایا و معایب کفپوش ورزشی تایل

این نوع موکت ورزشی مقاومت خوبی دارد و می توان از آن ها برای پوشاندن باشگاه های ورزشی بزرگسالان و کودکان استفاده کرد. از طرفی رنگ بندی متنوع این کفپوش های ورزشی باعث شده است که افراد زیادی علاقه مند به خرید آن باشند. همچنین، از دیگر مزایا کفپوش های ورزشی تایل می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.

کفپوش های ورزشی تایل مانند دیگر کفپوش ها دارای معایبی نیز می باشد که اصلی ترین و مهم ترین آن این است که این کفپوش ها دارای مقاومت بسیار کمی نسبت به آب می باشند و به محض قرار گرفتن در برابر رطوبت یا آب آسیب می بینند. به همین خاطر باید این نوع کفپوش ها را در برابر نفوذ آب و رطوبت حفظ کرد. درباره موکت تایلی بخوانید.

 

بررسی سایز استاندارد موکت | عرض موکت رولی چقدر است؟

کفپوش های ورزشی تایل

 

3. کفپوش های ورزشی لاستیکی

نوعی دیگر از انواع موکت ورزشی کفپوش های لاستیکی هستند. این نوع کفپوش به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت و آب دارد، جایگزین کفپوش های تایل شده است و می تواند در باشگاه ورزشی بزرگسالان و کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

کفپوش های ورزشی لاستیکی، از بازیافت پلاستیک ها به وجود می آیند و به نام کفپوش های گرانولی نیز در بازار شناخته می شوند. لازم به ذکر است که کفپوش های لاستیکی در دو نوع رولی و پازلی تولید می شوند که می توانند بسته به نظر خریدار، خریداری شوند. پیشنهاد می شود درباره طراحی فضای اداری بخوانید.

 

کفپوش های ورزشی لاستیکی

مزایا و معایب کفپوش ورزشی لاستیکی

کفپوش های ورزشی گزینه بسیار خوبی برای مکان هایی مانند باشگاه های بدنسازی می باشد که ابزارهای سنگین در آن جا وجود دارد؛ چرا که کفپوش های ورزشی هم مقاومت خوبی در برابر ضربه و وزن بالا دارند، هم مقاومت خوبی در برابر رطوبت و آب ایجاد می کنند.

تا به اینجا با کفپوش های ورزشی تایل و تاتامی آشنا شدیم که کفپوش های بسیار سبکی بودند؛ اما کفپوش های لاستیکی بسیار سنگین هستند و نمی توان آن ها را به راحتی جابجا کرد. به همین خاطر توصیه ما این است که حتما نوع پازلی کفپوش ورزشی لاستیکی را خریداری کنید که قابلیت حمل آسان تری دارد.

 

4. کفپوش های ورزشی وینیل

کفپوش های ورزشی وینیل، جزء کفپوش هایی هستند که مقاومت بسیار کمی در برابر ضربه و وزن های بالا دارند. به همین خاطر این نوع کفپوش ورزشی بیشتر در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا کفپوش های وینیل به صورت پازلی تولید می شوند که می توانند به جای پارکت در خانه ها مورد استفاده قرار گیرند. درباره کفپوش وینیل بخوانید.

کفپوش های ورزشی وینیل

مزایا و معایب کفپوش ورزشی وینیل

کفپوش های وینیل به کفپوش های ورزشی آنتی باکتریال نیز معروف هستند. بنابراین، مقاومت بسیار خوبی در برابر رشد عفونت ها و قارچ ها دارند. از طرفی نحوه ساخت و پازلی بودن کفپوش ورزشی وینیل باعث شده است که همه افراد به راحتی بتوانند آن ها را در مکان های مد نظر خود نصب کنند.

اصلی ترین عیبی که کفپوش ورزشی وینیل برای ما ایجاد می کند، مقاومت کم در برابر وزن های بالا و سایش است. بنابراین، بهتر است که این کفپوش ها در باشگاه های ورزشی شلوغ و پرازدحام مورد استفاده قرار نگیرد. پیشنهاد می شود مقاله ” موکت نمدی چیست ” را بخوانید.

 

بررسی 13 مورد از انواع کفپوش برای پذیرایی + تصویر

 

5. کفپوش ورزشی پلی یورتان یا چوبی

نوع دیگری از کفپوش های ورزشی، کفپوش های پلی یورتان و کفپوش های چوبی می باشند که بیشتر در زمین های بازی مانند بسکتبال مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش ورزشی پلی یورتان یا چوبی

 

مزایا و معایب کفپوش های پلی یورتان و چوبی

کفپوش های ورزشی از چوب درخت افرا ساخته می شوند، به همین خاطر مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند. از طرفی کفپوش های پلی یورتان نیز در رنگ ها و طیف وسیعی از طرح ها تولید می شوند که می توانند به جای کفپوش های چوبی مورد استفاده قرار گیرند.

کفپوش های چوبی جزء کفپوش های گران هستند، به همین خاطر معمولا به جای کفپوش چوبی از کفپوش های پلی یورتان استفاده می شود.

 

 

برخی از سوالات رایج:

موکت ورزشی چیست؟

کفپوش های ورزشی یا موکت ورزشی نوعی از کفپوش ها هستند که در محیط های ورزشی مانند زمین های ورزشی بسکتبال، زمان های ورزشی فوتبال، سالن های ورزشی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کفپوش ورزشی کدام اند؟

1. کفپوش های فومی یا تاتامی 2. کفپوش ورزشی تایل 3. کفپوش ورزشی لاستیکی 4. کفپوش های ورزشی وینیل 5. کفپوش ورزشی پلی یورتان یا چوبی

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.
image_pdfنسخه pdfimage_printچاپ مطلب
2 پاسخ
    • amin hashemy گفته:

      سلام وقت شما هم بخیر
      کفپوش های وینیل برای خونه بعنوان موکت ورزشی گزینه خیلی خوبی هستند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *