خرید پارکت لمینت: قیمت + ۱۴ نوع پارکت لمینت ارزان تا گران!

خرید پارکت لمینت

اگر قصد خرید پارکت لمینت را دارید با ما همراه باشید. در لغت لمینت به معنای ساختن یک متریال چند لایه است. ساخته شدن یک متریال از لایه‌های مختلف سبب افزایش دوام و کیفیت آن می‌شود. لازم به ذکر است که واژه لمینت تنها برای پارکت استفاده نمی‌شود. امروزه شاهد استفاده گسترده از کلمه لمینت هستیم. از پارکت لمینت گرفته تا لمینت دندان. در این مقاله هدف ما توضیح بیشتر در مورد پارکت لمینت است نه دیگر کاربرد‌های آن. با توجه به تعریف گفته شده در مورد لمینت، پارکت لمینت یک نوع کف پوش است که از فشرده شدن لایه‌های مختلف از جنس چوب و دیگر مواد ساخته می‌شود.

معرفی 7 مورد از انواع پارکت + تصویر

مواد اولیه تشکیل دهنده پارکت لمینت در کارخانه با هم ترکیب شده و سپس طی فرایندهای خاص مواد ترکیب شده را فشرده می‌کنند، سپس محصول نهایی ساخته شده وارد بازار مصرف می‌شود. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد پارکت لمینت ارزان و قیمت پارکت لمینت می‌پردازیم.

صنعت دکوراسیون داخلی روز به روز در حال توسعه است. به همین خاطر روی کار آمدن محصولات جدید برای پوشاندن کف محل های کار و منزل های مسکونی، امری دور از باور نیست. پارکت ها انواع مختلفی از کف پوش های ساختمانی هستند که می توانند با توجه به دوام و کیفیت بسیار بالایی که دارند، مورد استفاده افراد قرار گیرند. یکی از انواع پارکت های موجود در بازار، پارکت لمینت است که در حال حاضر به یکی از رایج ترین پارکت های بازار تبدیل شده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با این پارکت ها بیشتر آشنا شوید.

پارکت لمینت

پارکت لمینت

پارکت های لمینت نوع دیگری از پارکت های موجود در بازار هستند که گاهی اوقات افراد آن ها را با پارکت های چوبی اشتباه می گیرند. پارکت لمینت با پارکت های چوبی که در بازار وجود دارند، تفاوت دارند. در واقع لمینت ها به طور غیر مستقیم و از طریق چوب های فشرده شده تولید می شوند.

در صورتی که پارکت های چوبی به طور مستقیم از چوب های درختانی مانند درخت بلوط و درخت افرا ساخته می شوند.

البته نباید این موضوع غافل شد که شکل و طرح های پارکت های لمینت  بسیار مشابه پارکت های چوبی است و در بعضی مواقع، پارکت های لمینت زیبایی بیشتری را نسبت به پارکت های چوبی موجود در بازار ارائه می کنند.

در خصوص تاریخچه ساخت پارکت لمینت جالب است بدانید که اولین کشوری که پارکت لمینت را ساخت سوئد بود. برای نخستین بار در سال ۱۹۷۷ یک شرکت سوئدی این محصول را تحت عنوان pergo ساخت. به تدریج محصول ساخته شده توسط سوئدی ها به دیگر نقاط دنیا ارسال شد. در سالهای اولیه ورود پارکت لمینت به بازار مصرف آن را pergo می‌نامیدند. علاوه بر اینکه نخستین پارکت لمینت در کشور سوئد ساخته شد اولین نوع پارکت لمینت بی نیاز به چسب نیز توسط یک شرکت سوئدی تولید شد. پیشنهاد می شود درباره پارکت چوبی چیست بخوانید.

قیمت پارکت لمینت

امروزه پارکت لمینت که از آن تحت عنوان کف‌پوش نیز یاد می‌شود، در طراحی فضای داخلی خانه استفاده زیادی دارد. از این کف‌پوش جهت شبیه سازی چوب و در برخی موارد شبیه سازی سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شود. به طور کلی استفاده از پارکت لمینت بیشتر جنبه زیبایی در طراحی داخلی خانه دارد. پیشنهاد می شود درباره موکت ضد لک بخوانید.

پارکت لمینت در طرح‌های متفاوت تولید شده و افرادی که قصد خرید آن را دارند می‌توانند طرح مورد نظر خود را خریداری کنند. پارکت لمینت به آسانی در کف خانه نصب می‌شود. لایه داخلی این نوع کف‌پوش از ملامین صمغ و نوعی فیبر چوب ساخته می‌شود. هدف از استفاده این مواد اولیه در ساخت پارکت لمینت این است که دیگر مواد اولیه استفاده شده برای ساخت این محصول بهتر به یکدیگر بچسبند.

از جمله دلایل مهمی که سبب محبوبیت استفاده از پارکت لمینت در بین خریداران شده است می‌توان به زیبایی، دوام و ماندگاری بالای پارکت لمینت و نصب آسان آن اشاره کرد. با انواع موکت اداری کارپت لند آشنا شوید.

کاربرد پارکت لمینت

پارکت لمینت به علت داشتن طرح ها و رنگ های مختلف می تواند در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرد. حتی در بعضی از مواقع، از پارکت های لمینت برای پوشاندن دیوارهای محل کار، محل های مسکونی و تجاری نیز استفاده می شود. بنابراین، به طور کلی می توانید از پارکت های لمینت برای پوشاندن کف هتل ها، کف اتاق ها منزل مسکونی، کف آشپزخانه، کف فروشگاه ها، کف اداره ها و شرکت های مختلف و کف مطب های پزشکی و … استفاده کنید.

دقت کنید که پارکت لمینت مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت دارد؛ اما به هر حال می بایست از برخورد رطوبت و آب زیاد با این پارکت ها جلوگیری کرد؛ چرا که این پارکت ها دارای خاصیت ضد آب نیستند. درباره موکت تایل اداری بخوانید.

مزایای پارکت لمینت

مزایای پارکت لمینت

پارکت های لمینت نسبت به پارکت های چوبی موجود در بازار مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

  • قابلیت نصب آسان و هزینه کم تر برای نصب: پارکت لمینت نسبت به پارکت های چوبی و یا حتی
    سرامیک ها بسیار راحت نصب می شوند. همین اتفاق باعث می شود که در صورتی که یک تکه از پارکت لمینت آسیب دید بتوان به راحتی آن را با یک تکه دیگر جایگزین کرد.
  • مقاومت بالا نسبت به خط و خش و ضربه های تیز: یکی از مزیت های لمینت ها نسبت به پارکت های چوبی، مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر خط و خش و یا ضربه هایی است که توسط اجسام نوک تیز بر روی این پارکت های لمینت وارد می شود. در صورتی که پارکت های چوبی به محض برخورد یک جسم نوک تیز، خراش می بینند.
  • طرح های مختلف و زیبای لمینت: انتخاب یک پارکت جذاب متناسب با دکوراسیون محل های تجاری و مسکونی، یکی از معیارهای ما برای خرید است. پارکت های لمینت در مقایسه با سرامیک و یا پارکت های دیگر، زیبایی خاصی دارند. از طرفی تنوع بسیار بالای طرح و رنگ لمینت ها باعث شده است همه سلایق بتوانند از این محصول برای تکمیل دکوراسیون استفاده کنند.
  • قیمت مناسب: پارکت های لمینت نسبت به پارکت های چوبی قیمت بسیار مناسبی دارند. به همین خاطر می توان با یک بودجه کم نیز آن ها را خریداری کرد. پیشنهاد می شود درباره کفپوش وینیل بخوانید.

کاربرد پارکت لمینت

معایب پارکت لمینت

  • مقاومت کم در برابر رطوبت های محیط

یکی از مهم ترین عیب هایی که پارکت های لمینت برای افراد ایجاد می کند، مقاومت کم این پارکت ها در برابر رطوبت و آب است. در واقع، به خاطر جنس و مواد به کار رفته در پارکت های لمینت، این محصول به راحتی می تواند در اثر رطوبت و آب متورم شود.

البته با توجه به قیمت مناسب این پارکت ها و قابلیت نصب آسان این پارکت ها، می توان قسمت هایی از پارکت که بر اثر رطوبت متورم شده اند را به راحتی با یک تکه پارکت لمینت دیگر جایگزین کرد. پیشنهاد می شود درباره چسب پارکت چیست بخوانید.

  • عمر پارکت های لمینت در مقایسه با پارکت های چوبی

در مقایسه با قیمت مناسب پارکت های لمینت، متاسفانه این پارکت ها دارای دوام کوتاه تری نسبت به پارکت های چوبی هستند؛ اما به طور کلی در صورتی که در نگهداری پارکت لمینت دقت لازم را به کار گیرید، به راحتی می توانید تا چندین سال از این محصول استفاده کنید. از انواع موکت تجاری کارپت لند دیدن فرمایید.

کفپوش تاتامی چیست | بررسی معایب و مزایا کفپوش تاتامی

معایب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

یکی از مزایای که استفاده از پارکت لمینت به جای چوب و سنگ برای کف منزل دارد این است که نصب پارکت لمینت بر روی کف خانه به آسانی قابل اجرا است. نصب پارکت لمینت به حدی آسان است که در برخی کشورها خود افراد با کمی دقت می‌توانند پارکت لمینت را بر روی کف منزلشان نصب کنند. ناگفته نماند کمک گرفتن از افرادی که در زمینه نصب پارکت لمینت تخصص بیشتری دارند سبب می‌شود تا این کار با کیفیت بهتر و در زمان کمتری انجام شود. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد مراحل نصب پارکت لمینت می‌پردازیم.

نخستین مرحله آماده سازی قسمتی است که قصد نصب پارکت لمینت بر روی آن را دارید. بعد از آماده سازی سطح مورد نظر قطعات پارکت لمینت را به آرامی و با دقت یکی یکی در کنار هم بر روی سطح مورد نظر قرار دهید. پارکت لمینت با وجود نصب آسان ماندگاری بالایی دارد. پیشنهاد می شود درباره موکت مولتی لول نیز بخوانید.

نصب پارکت لمینت

اگر کف خانه شما چوب است و قصد تغییر آن را دارید پیشنهاد ما به شما خرید پارکت لمینت و نصب آن است. این تغییر علاوه بر ایجاد ظاهر زیباتر در مقایسه با چوب دوام و ماندگاری بیشتری دارد. در برخی موارد بین پارکت لمینت و کف زمین از موادی نظیر فوم استفاده می‌شود. استفاده از فوم و موارد مشابه بین پارکت لمینت و سطح زمین سبب می‌شود تا فاصله بین این دو لایه کمتر شود.

کاهش فاصله بین پارکت لمینت و سطح زمین سبب کاهش جذب رطوبت، کاهش صدا و دوام بیشتر می‌شود. لازم به ذکر است که به طور معمول یک فاصله کم بین ۱ تا ۱۰ میلی‌متر بین پارکت لمینت و سطح زمین می‌گذارند، هدف از در نظر گرفتن این فاصله این است که در صورت نیاز به تعویض به آسانی تعویض شود.

میزان دقیق این فاصله توسط فرد متخصص و به وسیله ابزار خاصی تعیین می‌شود. علاوه بر این شخصی که پارکت لمینت را نصب می‌کند باید به فاصله پارکت‌های لمینت با یکدیگر توجه داشته باشد تا به یکدیگر متصل باشند. فاصله تمام قطعات تا زمین هم باید به یک اندازه باشد تا بعد از پایان کار سطح دارای ناهمواری نباشد. از جدیدترین مدل های موکت هتلی کارپت لند دیدن فرمایید.

ویژگی‌ های خرید پارکت لمینت باکیفیت

پارکت های لمینت دارای انواع و طرح های مختلفی هستند؛ اما به غیر از طرح و رنگ های مختلف این پارکت ها در جنس ها و درجه های کیفیتی مختلفی نیز یافت می شوند که بسته به محل مورد استفاده این پارکت ها باید پارکت هایی با قیمت مقرون به صرفه اما با دوام خریداری کرد.

هنگام خرید پارکت لمینت برای خرید پارکت باکیفیت علاوه بر توجه به قیمت پارکت لمینت باید به ویژگی‌های دیگری هم توجه کنید. در ادامه به بیان چند مورد از مهمترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید پارکت لمینت ارزان باید به آنها توجه کنید، می‌پردازیم.

پارکت لمینت ارزان

مقاومت سایشی

مقاومت سایشی به معنای میزان مقاومت پارکت در برابر عوامل محیطی از جمله ضربه است. پارکت‌‌های ساخته شده قبل از ورود به بازار از نظر مقاومت در برابر خط و خش، رطوبت و… آزمایش می‌شوند. پارکت لمینت از نظر مقاومت سایشی به ۵ دسته تقسیم می‌شوند.

AC1 تا AC5 که پارکت‌هایی با مقاومت سایشی ۱ و۲ ضعیف هستند و خرید آنها زیاد توصیه نمی‌شود. پارکت لمینت دارای مقاومت سایشی ۳ رایج‌ترین نوع پارکت لمینت است که از آن زیاد استفاده می‌شود. کیفیت این نوع پارکت متوسط است اما برای استفاده در مکان‌های شلوغ و پرتردد توصیه نمی‌شود.

پارکت لمینت که داری مقاومت سایشی AC4 است بهترین گزینه برای استفاده در منازل است. زیرا مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. AC5 مقاومت سایشی زیادی دارد و برای استفاده در مکان‌های پرتردد مثل هتل مناسب است.

نوع کلیک پارکت

برای نصب پارکت لمینت بر روی زمین از چسب استفاده نمی‌شود. پارکت‌ها توسط شیارهای کوچکی که به صورت نر و ماده بر روی پارکت قرار داده شده‌اند به یکدیگر متصل می‌شوند. برای بهتر چسبیدن پارکت‌ها به یکدیگر بهتر است از پارکت‌هایی که کلیک‌های کوچک و کوتاه دارند استفاده نکنید. بهترین گزینه پارکت‌هایی هستند که کلیک‌های ارتجاعی دارند.  درباره روغن پارکت بخوانید.

0 تا 100 بررسی کفپوش شیشه ای + 4 نمونه جذاب

نوع مغزی لمینت

ویژگی دیگری که هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه داشته باشید نوع مغزی لمینت است. در مغزی لمینت از دو نوع چوب استفاده می‌شود. MDF که چگالی ۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب دارد و HDF که چگالی ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب دارد. مغزی لمینت با چگالی بیشتر مقاومت بیشتری دارد.  درباره موکت ورودی ساختمان بخوانید.

کلام آخر

به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت استفاده از پارکت لمینت به عنوان کف‌پوش منازل یک انتخاب هوشمندانه است. پارکت لمینت علاوه بر زیبایی ظاهری و تنوعی که دارد مقاومت و ماندگاری بالایی نیز دارد. پارکت لمینت جایگزین خوبی برای کف‌پوش‌های چوبی قدیمی است.

برخی از سوالات رایج:

کاربرد پارکت لمینت کجاست؟

پارکت لمینت به علت داشتن طرح ها و رنگ های مختلف می تواند در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرد. حتی در بعضی از مواقع، از پارکت های لمینت برای پوشاندن دیوارهای محل کار، محل های مسکونی و تجاری نیز استفاده می شود.

مزایای پارکت لمینت چیست؟

قابلیت نصب آسان و هزینه کم، مقاومت بالا نسبت به خط و خش و ضربه های تیز، طرح های مختلف و زیبا، قیمت مناسب و ...

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.

image_pdfنسخه pdfimage_printچاپ مطلب
2 پاسخ
    • amin hashemy گفته:

      سلام وقت شما هم بخیر
      در صورتی که در نگهداری پارکت لمینت دقت لازم را به کار گیرید، به راحتی می توانید تا چندین سال از این محصول استفاده کنید.

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *