0 تا 100 انتخاب بهترین موکت اتاق خواب

بهترین موکت اتاق خواب

هیچ کس موکت را برای نداشتن رنگ های زیبا، بافت خوب و طرح دلنشین سرزنش نمی کند ولی شما برای انتخابتان مسئول هستید! چقدر نسبت طراحی و دکوراسیون کف اتاق و فضایی از خانه که بیشتر وقتتان را در آن می گذرانید اهمیت قائلید؟ آیا حس کرده اید که امروز برای ایجاد یک تغییر خارق العاده در فضای طراحی داخلی خانه تان بهترین روز ممکن است؟ اگر بدنبال یافتن بهترین موکت برای اتاق خواب هستید با ادامه مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد ما این است که از سطح رنگارنگ متواضع زیر پایتان شروع کنید. اما قبل از انتخاب بهترین موکت اتاق نیاز دارید تا نکات مهمی در مورد طرح و رنگ مناسب برای کف خانه و بافت آن بدانید.

برای آرامش و خواب شبانه فضای  اتاق‌ خواب و چیدمان داخل آن بسیار مهم است. انتخاب بهترین موکت اتاق ‌خواب یکی از بهترین اقدامات برای بیشتر کردن آرامش و زیبایی فضای شماست.

استفاده از موکتی باکیفیت و زیبا حس گرمی و آرامش بیشتری را برای شما ایجاد خواهد کرد. با پوشاندن کف اتاق‌ خواب از فرش یا موکت و… می‌توانید به‌راحتی سردی کف اتاق از بین ببرید. برای اینکه اتاقی زیبا و گرم و راحت داشته باشید استفاده از موکت بهترین انتخاب شما خواهد بود.

در این مطلب از کارپت لند ارایه کننده انواع موکت اداری ، تجاری  و هتلی به شما کمک می کنیم تا خیالتان از بابت خرید مطمئن فرش یا موکت مورد علاقه تان راحت شود. رنگ مناسب، الگو خوب، بافت زیبا و جنس مواد اولیه بکار رفته در موکت مهمترین مواردی است که در انتخاب شما نقش دارد.

راهنمای خرید موکت اتاق خواب

 

بهترین موکت اتاق خواب کدام است؟

وقتی کف اتاق شما میخواهد جلوه گری کند.

وقتی در اداره تان و پشت میز کارتان نشسته اید و منتظر یک قرار کاری مهم هستید، به اهمیت زیبایی موکت اداری دفترتان بیشتر توجه می کنید. پوشش کف اتاق می خواهد دیده شود تا حسی دلپذیر از آرامش و دنج بودن را برای شما و مهمانانتان هدیه بیاورد. اتاق به اتاق این صفحه ای که با تواضع زیر پای ما قرار گرفته هر لحظه تمنای دیده شدن و لمس شدن را از جانب ما دارد.

استفاده از پوششی نجیبانه مانند انواع موکت اداری با طرحی مناسب، همیشه حس بهتری از حضور در یک محیط رسمی و منضبط را در بیننده ایجاد می کند. برای تقویت این حس خوب و همچنین انسجام و پیوستگی فضاها، موکت کف را برای تمام سطح دفتر در نظر بگیرید. محصولات زیادی امکان ایجاد فضایی دلچسب با پوشش مناسب را برای شما فراهم می کنند که تنوع زیادی در طرح، بافت و الگو دارند.

برای داشتن بهترین موکت برای اتاق خواب سعی کنید در انتخاب رنگ و طرح، از طرح های ملایم و آرام استفاده کنید. آنچه که معیار سنجش برای یک پوشش کف است، ایجاد آرامش در فضا، داشتن پس زمینه ای آرامبخش در محل استفاده و داشتن منظره ای زیباست.

 

مزیت موکت درعایق سازی صوتی و حرارتی

یکی از کاربری هایی که می توان روی آن حساب کرد، عایق بودن صوتی و حرارتی پوشش کف اتاق است. در خرید موکت توجه داشته باشید که پرز بلند عایق بسیار خوبی برای حرارت است و برای مناطق سردسیر به خصوص در کف طبقات اول بسیار مناسب بوده و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند. همین طور پرز های سطحی روی فرش به دلیل قابلیت بالا در مستهلک کردن موج های صوتی عایق صدا محسوب می شوند. در بسیاری از سالن های همایش و سینما موکت همایشی با طرح و رنگ متناسب فضا روی کف نصب می شود که به جاذبه صوتی فضا کمک می کنند. جالب است بدانید خاصیت جذب صدا برای سینماها و سالن های همایش بسیار کلیدی است.

 

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

 

موکت، بستری دلنشین برای فرش خانه شما

یکی از روش های مرسوم و سنتی طراحی دکوراسیون در خانه های ایرانی جهت  زمینه سازی برای انتخاب بهترین موکت اتاق خواب با استفاده از پوشش های دیگر است.  این پوشش ها مثل یک قاب برای عکس، حاشیه زیبایی به فرش می بخشند. یک پیشنهاد جالب برای تغییر دکوراسیون استفاده از موکت فانتزی با طرح های مدرن یا کلاسیک برای حاشیه فرش هاست که به عنوان قاب، به فرش شما جلوه بیشتری می دهد. هر چقدر حاشیه را بیشتر در نظر بگیرید، این جلوه خودنمایی بهتری دارد.

انتخاب بهترین موکت برای اتاق خواب

درانتخاب بهترین موکت اتاق خواب به جنس الیاف آن توجه کنید.

نداشتن اطلاعات در خصوص جنس الیاف موکت ممکن است خرید شما را به یک خرید ناموفق تبدیل کند. توجه کنید که هر نوع الیافی برای نوع خاصی کاربری بهترین عملکرد را دارد و دانستن ویژگی الیاف و کاربرد آن بسیار مهم است. پس برای خرید بهترین موکت برای اتاق خواب به جنس الیاف موکت توجه کنید.

 

1.  پلی استر

ارزان ترین الیاف برای موکت که معمولا در بیشتر فروشگاه های فرش موجود است. این الیاف مقاومت کمی دارد و غالباً برای محل های کم تردد کاربرد دارد. موکتهای کبریتی به رنگ خاکستری شناخته شده ترین نوع این جنس در بازار ایران است.

 

بهترین جنس موکت اتاق خواب

2. موکت های نایلونی

از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار است. همچنین رنگ آنها پایدار تر و دیرتر دچار لکه زدگی می شوند. این جنس مقاومت خوبی در برابر سایش دارد و برای استفاده طولانی مدت به عنوان موکت اداری یا موکت همایشی، مناسب است.

 

3.  جنس پلی پروپیلن مانند نایلون ها

در برابر ساییدگی و لکه زدگی مقاومند اما خاصیت فنری کمتری زیر پا دارند. این نوع جنس برای موکت هایی با الیاف بلند و متراکم بهترین انتخاب هستند. برای دفاتر تجاری استفاده از این جنس با در نظر گرفتن حاشیه مناسب نسبت به دیوار به عنوان موکت تجاری گزینه خوبی است.

 

4.  موکت های جنس پشمی

گرانترین نوع موکت هستند. وجود پشم باعث انعطاف عالی و مقاومت فوق العاده می شود اما برای تمیز کردن لکه ها و الکتریسیته ساکن نیاز به مراقبت دارد. این جنس برای موکت هتلی در هتل های مجلل و لوکس گزینه خوبی است.

موکت تایل برای اتاق خواب

 

موکت تایل؛ زیبا، مدرن با نصب راحت

انتخاب بهترین موکت اتاق خواب مساله ای است که بایستی همه جوانب آن در نظرگرفته شود .موکت هایی که به صورت رول عرضه می شوند، مشکلات زیادی در حمل و نصب دارند. چه به عنوان خریدار و چه کسی که در زمینه فروش موکت فعالیت میکنید، گزینه بهتری برای ایجاد محیطی زیباتر و مدلی مدرن و جدید در اختیار دارید.

ضرورت طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری

 

موکت تایل نوعی پوشش است که به صورت قطعات پازل و شبیه پارکت در کنار یکدیگر قرار میگیرند و به فضای کف اتاق جلوه ای تازه می دهند. برای داشتن کفی متفاوت با استفاده از تایل، می توان از چندین الگو و بافت مختلف در اتاق استفاده کرد و با خلاقیت طرح ها ابتکاری زیبایی پیاده نمود. این نوع از پوشش به خاطر حالت پازلی که دارند حمل بسیار راحت و نصب آسانی دارند.

مزیت دیگر این محصول، امکان تعویض قسمت های فرسوده یا لکه دار شده با آسانی هرچه تمام تر است و شما را از جمع کردن کل فرش و شست شو پر دردسر آن بی نیاز می کند. خصوصیت های منحصر به فرد موکت تایل برای استفاده به عنوان پوشش اداری و همایشی و هتلی و هرجا که نیاز به فرش کردن سطح زیاد و با تردد فراوان دارد، انتخابی ایده آل است.

بهترین موکت اتاق خواب در تهران

راهنمای خرید موکت اتاق ‌خواب

برای انتخاب بهترین موکت اتاق ‌خواب ابتدا به راهنمای خرید موکت اتاق ‌خواب دقت کنید. برای تهیه موکت خوب برای اتاقی که برای کودکتان است، دقت بیشتری داشته باشید. موکت باید مقاوم بوده و ماندگاری بالایی داشته باشد. الیاف موکت‌ها تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید برای خرید انتخاب‌های زیادی داشته باشید.

  • فیبرهای پشمی یکی از الیاف انواع موکت‌های مناسب برای اتاق هستند. موکت‌هایی که با الیاف پشمی تولید می‌شوند بسیار گران‌قیمت و البته بسیار نرم هستند. این نوع موکت‌ها شباهت زیادی به فرش داشته و دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارند. پشم‌ها عایق خوبی برای گرما هستند و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارند. بهتر است بدانید این نوع موکت در معرض آسیب حشرات قرار دارند و باید برای پیش آمدن این مشکلات چاره‌ای بیندیشید.
  • الیاف مصنوعی در بافت موکت راه پیدا کرده‌اند و سبب تنوع موکت شده‌اند. رایج‌ترین مواد در تولید موکت پلی‌آمیدها یا فیبرهای نایلونی هستند. موکت‌هایی با پرزهای بلند و کوتاه همگی با الیاف پلی‌آمیدها تهیه می‌شوند که بسیار زیبا هستند. یکی از ویژگی های موکت اتاق ‌خواب خوب راحتی است که موکت‌های پلی‌آمیدی این ویژگی را دارند. برای اتاق کودکان می‌توانید از این نوع موکت استفاده کنید. یکی از باکیفیت‌ترین انواع موکت پرز بلند نیز موکت تافتینگ است و برای استراحت و خوابیدن بسیار مناسب خواهد بود.

 

راهنمای خرید بهترین موکت اتاق خواب

 

ویژگی‌ های موکت اتاق ‌خواب

مقاومت بالا در برابر ساییدگی و کوبیدگی از دیگر ویژگی‌ های موکت اتاق ‌خواب خوب است. موکت‌هایی که با الیاف بین مصنوعی تولید می‌شوند این ویژگی را دارند و بسیار مقاوم‌اند. نایلون و مواد مصنوعی قابلیت ارتجاعی بالای نیز دارند و به‌راحتی می‌توانید پایه‌های مبلمان و اشیا سنگین را روی آن‌ها قرار بدهید، بدون اینکه دچار مشکل و خرابی شوند. این موکت‌ها خاصیت رنگ‌پذیری خوبی نیز دارند و به همین دلیل در زمان شستشو تغییر رنگ نمی‌دهند و راحت می‌توانید در صورت کثیف شدن، قابلیت شستن با آب و مواد شوینده را دارند.

 

موکت آکریلیک

موکت اتاق‌ خواب آکریلیک به‌تازگی وارد بازار شده است. این نوع موکت وزن کمی دارد شبیه الیاف پشم است. یکی دیگر از موکت‌های خوب برای اتاق‌ خواب شما می‌تواند موکت آکریلیک باشد. این موکت سبک، نرم، مقاوم در برابر سایش و لکه است. متریال این موکت در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و ضد الکتریسیته ساکن است.

 

موکت اولفین خوب برای اتاق‌ خواب

انتخاب بهترین موکت اتاق خواب اولفین نیز مناسب بوده و این مواد در تولید موکت‌های خانگی و تجاری بسیار کاربردی است. از این موکت در فضای باز نیز می‌توانید استفاده کنید. این موکت جذب آب کمی دارد و می‌توانید در مکان‌های مرطوب برای جذب آب استفاده کنید. اولفین‌ها رنگ ثابت دارند در برابر الکتریسیته ساکن عمل بسیار خوبی دارند. البته بهتر است بدانید این نوع موکت خاصیت ارتجاعی کمی دارد و برای فشردگی و له‌شدگی مناسب نیست.

راهنمای موکت اتاق خواب

 

راهنمای خرید موکت اتاق ‌خواب به ما می‌گوید موکت‌هایی که با الیاف پلی‌استر تولید می‌شوند بسیار شفاف و براق هستند. این نوع موکت‌ها برای دوستداران محیط زیست مناسب‌اند زیرا مواد اولیه قابل بازیافتی دارند. موکت‌های پلی‌استر رنگ‌های جذابی دارند و در ضمن راحت قابل شستشو هستند. البته این نوع موکت هم در برابر فشردگی و کوبیدگی مقاومت کمی دارند.

موکت تافتینگ بهترین موکت برای اتاق خواب شماست و شما می‌توانید از میان طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارد انتخاب مناسبی داشته باشید. زیباشناسی برای انتخاب موکت اتاق بسیار اهمیت دارد تا با انتخاب دقیق و هوشمندانه بتوانید محیط خانه و اتاقتان را زیباتر، دل‌نشین‌تر کنید. شما با انتخابی مناسب به‌راحتی می‌توانید حس فضای محیط زندگی یا حتی محل کارتان را تغییر دهید. امروزه به دلیل پیشرفت علم و فناوری در داخل ایران نیز تولیدات خوبی انجام شده است که می‌توانند با بهترین موکت خارجی نیز به رقابت بپردازند. شاید به‌جرئت بتوان گفت تفاوت بهترین موکت خارجی با تولیدات داخلی تنها در قیمت آن‌هاست و کیفیت، طرح و رنگ‌های متنوع را در تولیدات داخلی نیز می‌توانید پیدا کنید.

اگر می‌خواهید اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد باید موکت‌هایی طراحی و برجستگی کمتر را انتخاب کنید. سادگی فضای شما را بزرگ‌تر جلوه خواهد داد موکت را در اتاق‌ خواب پهن کنید تا از سادگی و نرمی آن لذت ببرید.

 

بهترین موکت اتاق خواب چیست

 

مناسب‌ ترین رنگ برای موکت اتاق‌ خواب کدام است؟

برای انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق‌ خواب کافی است رنگ‌های که دوست ندارید را در ابتدا حذف کنید. موکت‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و در مرحله بعد به وسایلی که در اتاق دارید توجه کنید. رنگ‌هایی که با روحیه شما سازگاری دارند را انتخاب کرده و به سؤال‌هایی که مهم هستند جواب دهید. به‌طور مثال به این سؤال پاسخ دهید که می‌خواهید اتاقتان بزرگ‌تر به نظر برسد یا خیر؟ نور اتاق به چه میزان است؟ نظافت و تمیزی اتاق چقدر برایتان اهمیت دارد؟ و …

 

عوامل تاثیر گذار در طراحی داخلی دکوراسیون رستوران

 

در پایان

باید بگوییم علاوه‌بر طراحی و زیبایی (طرح موکت اتاق خواب) ، راحتی نیز امری مهم در انتخاب بهترین موکت اتاق خواب است. اتاق‌ خواب محلی مناسب برای استراحت روزانه است و چه خوب که بعد از بیدار شدن پاهای شما و فرزندانتان بر روی موکتی نرم و راحت قرار بگیرد و فضایی گرم و زیبا در اتاق خود ایجاد کنید. قبل از انتخاب بهترین موکت اتاق خواب ویژگی ‌های موکت اتاق خواب را بررسی کنید تا راحت‌تر بتوانید موکت مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

برخی از سوالات رایج:

بهترین موکت برای اتاق خواب کدام است؟

سعی کنید در انتخاب رنگ و طرح، از طرح های ملایم و آرام استفاده کنید. آنچه که معیار سنجش برای یک پوشش کف است، ایجاد آرامش در فضا، داشتن پس زمینه ای آرامبخش در محل استفاده و داشتن منظره ای زیباست.

ویژگی‌ های موکت اتاق ‌خواب چیست؟

1. مقاومت بالا 2. سبک و نرم 3. قابل شستشو

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.
image_pdfنسخه pdfimage_printچاپ مطلب
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *