موکت عایق برق چیست +5 بهترین ویژگی موکت عایق برق

موکت عایق برق چیست

موکت عایق برق در کنترل جریان برق چقدر مؤثر است؟ خصوصیات موکت عایق برق چیست؟ تولید موکت های مهار کننده هدایت جریان الکتریکی در کدام یک از کشور ها صورت می گیرد؟

متاسفانه روزانه تعداد زیادی از افراد در جوامع مختلف بر اثر برق گرفتگی فوت می کنند. انرژی الکتریسیته برق به شدت قدرتمند است و بر اثر جریان الکتریکی قوی که ایجاد  می کند در بدن شوک الکتریکی ایجاد می شود و فرد از نظر جسمی و روحی بسیار آسیب می بیند. امروزه راه های مختلفی برای جلوگیری از برق گرفتگی انجام می شود.

تعدادی از این روش ها، کاربردی هستند و تعدادی هنوز در مرحله بررسی هستند و صحت کاربرد آن ها مشخص نشده است. این آمار در ایران روز به روز در حال افزایش است. زیرا نکات ایمنی ارائه شده توسط افراد رعایت نمی شود. بنابراین میزان خسارت زیادی به خود افراد و ساختمان های مسکونی، اداری و … وارد می شود. یکی از روش هایی که در مقابل برق گرفتگی مقاوم است و باعث حفظ جان افراد می شود، استفاده از موکت عایق برق است.

0 تا 100 بررسی کفپوش شیشه ای + 4 نمونه جذاب

موکت عایق برق

موکت عایق برق چیست؟

در این مقاله از موکت اداری کارپت لند به موضوع موکت عایق برق می پردازیم .موکت از انواع مختلف الیاف مصنوعی و طبیعی تشکیل می شود. از مهم ترین الیاف طبیعی می توان به الیاف پشم و از الیاف مصنوعی به الیاف پلی استر و نایلون اشاره کرد. در موکت عایق برق از الیاف خاصی استفاده می شود تا کم ترین میزان الکتریسیته مالشی و سایشی در موکت ایجاد شود و انتقال الکترون به موکت صورت نگیرد.

در نتیجه جریان الکتریکی منتقل شده باعث برق گرفتگی نمی شود. الیاف پلی استر و نایلونی به عنوان عایق برق مناسبی عمل می کنند. در طراحی این نوع موکت سعی می‌شود که از بهترین و مقاوم ترین مواد استفاده شود تا در کاهش انتقال جریان برق نقش و عملکرد بهتری داشته باشند.

با توجه به قیمت مناسب موکت نسبت به فرش، امروزه مردم تمایل بیشتری نسبت به خرید موکت دارند زیرا علاوه بر زیبایی و ایجاد تنوع در دکوراسیون ساختمان ها، باعث حفظ انرژی حرارتی و تنظیم دمای محیط می شود و همچنین در کاهش انواع آلودگی صوتی و صدا های اضافی نقش بسزایی دارد.

 

 

هرچه قدر که میزان تنوع در طراحی و رنگ بندی موکت بیشتر باشد، جذابیت و زیبایی موکت نیز افزایش می یابد. کارخانه ها و تولیدی های مختلف موکت در تولید جنس بهتر و با کیفیت تر  با هم رقابت می کنند تا بتوانند در بازار، فروش بهتری داشته باشند.

بنابراین مردم باید برای خرید موکت عایق برق  با انواع برند های مختلف تولیدی و وارداتی در داخل کشور  آشنا باشند تا بتوانند از بهترین برند و شرکت خریداری کنند. از جدیدترین انواع موکت ورودی ساختمان کارپت لند دیدن فرمایید.

تراکم موکت به چه معناست؟

 

برق گرفتگی چگونه ایجاد می شود؟

اتم سازنده برق داری ذره هایی به اسم الکترون هستند در حالت عادی وقتی الکترون در مدار الکترونی خود حرکت کند جریان برق تولید نمی شود اما هنگامی که الکترون ها از طریق راه های مختلف خارج از مدار الکترونی خود حرکت می کنند و به جسم دیگری منتقل می شوند جریان برق تولید می شود.

در هنگام برق گرفتگی میزان الکترون های زیادی  به بدن فرد وارد می شود و فرد دچار شوک الکتریکی می شود و انواع آسیب ها و مخاطرات جسمی و روحی برای فرد پیش می آید. بنابراین استفاده از موکت عایق حرارتی نقش موثری در کنترل و مهار برق گرفتگی دارد. هر ساله تعداد زیادی از افراد  بر اثر برق گرفتگی دچار آسیب می شوند.

کشور های پیشرفته و توسعه یافته در زمینه کاهش تلفات برق گرفتگی بسیار موفق بوده اند. اما متاسفانه کشور ایران در این زمینه موفق عمل نکرده است و کماکان میزان برق گرفتگی در افراد و ساختمان ها زیاد است. درباره مزایا پارکت چوبی بخوانید.

مزایا موکت عایق برق

خصوصیات موکت عایق برق

الیاف موکت عایق برق در مقابل ضربه و پاره شدن بسیار مقاوم هستند  و در طول زمان به ندرت از بین می روند. هر چه قدر میزان مقاومت الیاف بیشتر باشد، پایداری و ماندگاری موکت نیز بیشتر است. در صورتی که بر اثر برق گرفتگی و انتقال جریان الکترونی آتش سوزی رخ دهد، موکت عایق برق جریان الکتریکی را دفع می کند. بنابراین موکت دچار آتش سوزی نمی شود. هرچه که قدرت دفع و کاهش اثر جریان الکتریکی توسط الیاف به کار رفته قوی تر باشد، در نتیجه موکت در مقابل برق بهتر عمل می کند.

مواد موجود در بافت موکت عایق برق جریان الکتریسیته ایجاد شده را مهار می کند و باعث انتقال و هدایت جریان الکتریکی نمی شود و به این صورت برق گرفتگی مهار می شود. میزان مقاومت موکت در برابر جریان برق به سه نوع ضعیف، متوسط و قوی تقسیم می شود. هر چقدر که میزان مقاومت و جنس الیاف به کار رفته  بهتر باشد، در نتیجه در برابر کنترل و مهار کردن جریان برق عملکرد بهتر و مؤثرتری دارد. با انواع موکت هتل کارپت لند آشنا شوید.

الیاف موکت عایق برق

در برابر انواع مواد شیمیایی مختلف مثل اسید و مواد شوینده مختلف بسیار مقاوم است و در هنگام شستشو، بافت موکت از بین نمی رود و مقاوم است. میزان انعطاف پذیری بافت موکت بسیار زیاد است و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود. تعداد زیادی از کارخانه ها در کشور ایران، موکت عایق برق تولید می کنند اما از نظر کیفیت سطح پایینی دارند. بنابراین موکت های وارداتی از نظر کیفیت و ضخامت سطح بالاتر و بهتری نسبت به موکت های تولیدی داخل کشور دارند.

موکت عایق برق در برابر انواع  محلول های اسیدی  و بازی مقاوم است و بافت موکت از بین نمی رود. میزان سایش و فرسایش  الیاف بافت موکت در طول زمان بسیار کم است. الیاف مصنوعی مثل پلی استر، نایلون و رایون در میزان مقاومت و استحکام موکت بسیار موثر هستند.

هرچه قدر که میزان ضخامت و پرز های فرش بیشتر باشد در مقابل جریان الکتریکی و برق مقاوم تر است و نقش کمتری در انتقال و هدایت جریان الکتریکی دارد. موکت عایق برق در مکان های مختلفی مثل منازل مسکونی، ساختمان های اداری، انواع وسایل نقیله موتوری مثل قطار و اتوبوس و… استفاده می شود. انواع مختلف موکت عایق برق در شرکت ها  و تولیدی های گسترده ای تولید می شود. آموزش رفع بوی بد موکت را بخوانید.

معرفی و بررسی موکت نایلونی [پلی امید] + تصویر

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد خصوصیات موکت عایق برق صحبت کنیم. امیدواریم این اطلاعات مورد پسند شما قرار گیرد. پیشنهاد می شود آموزش کامل نصب کفپوش پی وی سی را بخوانید.

 

برخی از سوالات رایج:

موکت عایق برق چیست؟

در موکت عایق برق از الیاف خاصی استفاده می شود تا کم ترین میزان الکتریسیته مالشی و سایشی در موکت ایجاد شود و انتقال الکترون به موکت صورت نگیرد.

خصوصیات موکت عایق برق چیست؟

1. الیاف مقاوم 2. انعطاف پذیری بسیار زیاد بافت موکت 3. ضخامت زیاد

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.
image_pdfنسخه pdfimage_printچاپ مطلب
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *