نکاتی هوشمندانه و ساده برای از بین بردن لکه های موکت

از بین بردن لکه های موکت

از بین بردن لکه های موکت – وقتی شما موکت را نصب می کنید ، ممکن است فکر این باشید که مواد پاک کننده لکه موکت را ذخیره کنید و به این فکر می کنید که چند ساعت به تمیز کردن موکت اختصاص خواهید داد ، یا سعی دارید بفهمید که چگونه لکه ها را از بین ببرید.

حتی خانه ای که بچه و حیوانات خانگی در آن وجود ندارد ، مستعد حداقل یک نشت یا لکه است. مهم نیست که نشت کند ، روند چگونگی پاک کردن لکه های موکت و فرش تقریباً همان روند باقی مانده است. خوشبختانه ،راهکار آسان است! سه مرحله ساده ارائه شده در زیر را دنبال کنید و موکت و فرش شما بدون تمیز کردن توسط دستگاههای بخار فرش حرفه ای تمیز شوند

  • چگونه می توان لکه ها را از فرش خارج کرد

ما در این مقاله از موکت اداری کارپت لند به موضوع راههای از بین بردن لکه ها از موکت می پردازیم .شما خیلی سخت تلاش کردید تا به مردم یادآوری کنید کفش هایشان را درهنگام ورود در بیاورند و از آوردن غذا به اتاقهای موکت شده خود خودداری کنید. و سپس اتفاقی که نباید بیفتد میفتد. قه.ه میریزد وشمادنبال جستجوی پاک کننده لکه موکت میروید. قبل از دستیابی به نزدیکترین بطری محلول تمیزکننده ، ممکن است دریابید که بهترین محلول شستشوی فرش و موکت آب است. لکه را با یک پارچه سفید تمیز و کمی مرطوب پاک کنید (مالش ندهید).

از بین بردن لکه های موکت

درباره از بین بردن لکه های موکت

مرحله 1: هرجه سریعتر ماده ریخته شده را بردارید

هرچه ماده جامد اضافی را در اسرع وقت با قاشق یا چاقو کره بردارید تا نشت قابل تمیز شدن شما به لکه ای دائمی تبدیل نشود. مایع اضافی را به آرامی با یک پارچه تمیز ، سفید و جاذب پاک کنید و از لبه خارجی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن جلوگیری کند.

موکت چاپی چیست + 7 ویژگی موکت چاپی

همیشه لکه را بگیرید ، هرگز مالش ندهید ، که باعث آسیب دائمی الیاف موکت و  فرش می شود. این کار را تکرار کنید تا پارچه   بیش از آن دیگر رنگی به خود نگیرد.

 

مرحله 2:از ازبین برنده لکه موکت و فرش استفاده کنید

هر لکه باقیمانده را با پاک کننده لکه فرش به آن بپاشید. دستورالعمل های سازنده را برای استفاده انجام دهید. همچنین می توانید فرش را با محلول سرکه تمیز کنید. برای پاک کننده خانگی لکه فرش و موکت ، 1 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ملایم را در 1 چهارم آب گرم هم بزنید و سپس 1/4 قاشق چای خوری سرکه سفید اضافه نمایید و به لکه موکت بمالید. مهم نیست که از چه محلول شستشوی فرش استفاده می کنید ، مراقب باشید که لکه بیش از حد خیس نشود زیرا اینکار باعث آسیب زدن به موکت می شودو سپس بگذارید 10 دقیقه بماند. درباره کفپوش وینیل بخوانید.

نوشته | موکت کارپت لند | Carpetland نماینده رسمی موکت اروپایی

از بین بردن لکه های موکت

مرحله 3: لکه را از بین ببرید

با استفاده از یک پارچه تمیز ، سفید و جاذب ، از قسمت خارجی آن را پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه دیگر به پارچه منتقل نشود. با آب سرد پاک کنید ، سپس خشک کنید. برای خشک شدن کامل ، این ترفند را امتحان کنید: قسمت مرطوب را با یک لایه پارچه یا حوله کاغذی به ضخامت 1/2 اینچ بپوشانید. آنها را با یک جسم سنگین کرده و حوله های کاغذی را عوض کنید تا خشک شوند.

پاک کردن موکت

  • چگونه لکه های زیر را از موکت پاک کنیم

  • آب میوه:

آب انگور یا یک آب میوه دیگری بریزد ، با اسپری کردن با نوشابه سودا شروع کنید. با یک پارچه تمیز میکروفیبر لکه را پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود

  • شکلات:

با چاقوی مات تا حد امکان شکلات را از بین ببرید. اگر شکلات ذوب شده است ، یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف پر از تکه های یخ را روی لکه قرار دهید تا شکلات باقیمانده قبل از تراشیدن سفت شود. برای برداشتن هرگونه پوسته یا قطعه شل ، منطقه را وکیوم کنید. 1/4 قاشق چای خوری صابون ظرف مایع را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز محلول را روی لکه بمالید ، از بیرون به سمت مرکز کار کنید. محلول را به مدت حداقل پنج دقیقه بگذارید و روشن شود و سپس آن را پاک کنید تا لکه از بین برود.

  • موم شمع:

کیسه یخ را روی موم بمالید تا سفت شود. موم را به آرامی بشکنید ، سپس قطعات را با جاروبرقی پاک کنید. طبق دستورالعمل سازنده ، محل را با یک تمیز کننده موکت یا فرش حلال خشک  پاک کنید و لکه را خشک کنید. ناحیه را با یک پارچه گرم و مرطوب آغشته کنید ، سپس دوباره خشک کنید.

  • قهوه یا چای:

2 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با 1 قاشق غذاخوری صابون ظرف مخلوط کنید. ابتدا نشت را پاک کنید و سپس محلول را استفاده کنید. بگذارید چند ثانیه بماند تا محلول را با انگشتان خود به دقت کار کنید. لکه را با آب بشویید ، پاک کنید و تکرار کنید تا لکه از بین برود. از انواع موکت ورودی ساختمان کارپت لند دیدن فرمایید.

رنگ پنتون سال 2021: نهایت خاکستری و زرد

 

نوشته | موکت کارپت لند | Carpetland نماینده رسمی موکت اروپایی

  • خاک:

اجازه دهید خاک یا گل قبل از پاک شدن توسط ما کاملا خشک شود. تا آنجا که ممکن است باقیمانده را خراشیده سپس جاروبرقی کنید. یک محلول شوینده استفاده کنید . بگذارید محلول قبل از اینکه با پارچه سفید تمیز یا حوله کاغذی پاک شود ، به مدت 10 دقیقه روی لکه بماند.

  • خون:

آب سرد یا نوشابه سودا بمالید ، سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

  • لکه های پایه چربی (کره ، مارگارین ، آبگوشت و …):

از جوش شیرین به عنوان پاک کننده فرش لکه های چرب استفاده کنید. لکه را با جوش شیرین بپاشید و بگذارید شش ساعت بماند. جارو برقی بزنید و سپس با پارچه ای که با الکل مالش داده شده است پاک کنید. به دنبال دستورالعمل های برچسب می توانید از یک فرش خشک کن حلال خشک استفاده کنید.

  • آدامس (صمغ):

تا می توانید آدامس را بردارید. با قرار دادن یک کیسه پلاستیکی قابل جدا شدن از یخ بر روی آن ، آدامس را سفت کنید. آدامس را با قاشق یا چاقوی کسل کننده دور کنید. به دنبال دستورالعمل های برچسب ، جارو برقی و تمیز کردن مایع را با تمیز کننده فرش حلال خشک تمیز کنید. از انواع موکت هتلی کارپت لند دیدن فرمایید.

 

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.

image_pdfنسخه pdfimage_printچاپ مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *