1

آموزش 0 تا 100نصب موکت به آسان ترین روش + ویدئو

نصب موکت اداری

نحوه نصب موکت اداری رولی

آیا به دنبال کفپوش مناسب برای افزودن زیبایی به فضای اداری خود هستید؟ گزینه ای بهتر از نصب موکت اداری پیدا نخواهید کرد. وقتی این گزینه کفپوش را با گزینه های دیگر مقایسه می کنید ، متوجه می شوید که در بسیاری از جهات مقرون به صرفه و است.

علاوه بر این انتخاب و نصب موکت متناسب با طرح و نقش دیوار، کاغذ دیواری، دکوراسیون و نوع کسب و کار تا حد زیادی موجب جذابیت و سنخیت اجزای محیط کار می‌گردد. در این راستا بعضی از افراد قبل از خرید تجهیزات، وسایل و دکوراسیون اقدام به نصب موکت می‌کنند. پس از آن وسایل و تجهیزات اداری را با توجه به رنگ بندی موکت و دیگر اجزای محیط کار خریداری می‌کنند.

خلاقیت با موکت | +8 ترفند فوق العاده برای خلق خانه ایده آل با موکت

موکت اداری برای کسانی که یک محیط اداری ساده و بی ادعا را دوست دارند جذاب خواهد بود. مزیت بزرگ نصب موکت اداری این است که می توانید خودتان آن را نصب کنید بدون اینکه هزینه نصب بالایی نصاب موکت اداری بپردازید.

البته برای این کار می‌بایست از قبل راهنمای نصب موکت (آموزش نصب موکت ) را مطالعه نمایید و پس از آن به‌طور اصولی و صحیح مراحل نصب موکت را انجام دهید. زیرا هدف از نصب موکت اداری ایجاد یک فضای جذاب و پویا در محیط کار است. بنابراین عدم رعایت این اصول نه‌تنها موجب قرارگیری نامناسب موکت می‌شود، بلکه جلوه بدی به محیط و دیگر اجزای آن می‌بخشد.

نصب موکت

شنیدن اینکه انجام کاری می تواند مبلغ قابل توجهی درهزینه های  شما صرفه جویی کند چقدر خوب است. نصب یک موکت تجاری و اداری بسته به مساحت کل دفتر شما بسیار متفاوت است. گرچه آنقدرها هم گران نیست ، اگر از قبل بودجه محدود داشته باشید پس انداز شما برای شما بسیار زیاد خواهد بود.

برای کمک به شما موکت کارپت لند آموزش با مراحل آسان آماده کرده است که روش نصب فرش های تجاری را بدون مشکل به شما آموزش دهد. پیشنهاد می شود از انواع موکت اداری کارپت لند دیدن فرمایید.

چه اجناسی را برای نصب موکت اداری تجاری رولی  بایستی تهیه کنیم

1. چاقوی موکت بری؛

به منظور برش یکنواخت و جلوگیری از آسیب به بافت کناره موکت حتماً از چاقو یا تیغ موکت بری استفاده کنید. هرگز از چاقوی اره ای، تیغ و چاقوی کند و نامناسب استفاده نکنید. زیرا استفاده از این قبیل ابزار موجب خراب شدن بافت موکت می‌گردد. علاوه بر این پس از برش خواهید دید که موکت در یک راستا برش نخورده است و در زمان نصب موکت با مشکل مواجه می‌شود.

2. نوار اندازه گیری(متر)؛

همواره قبل از خرید و نصب موکت، محیط موردنظرتان را با دقت اندازه گیری کنید. برای این کار می‌توانید از متر یا نواز اندازه گیری استفاده کنید. هرچه فرآیند اندازه گیری را دقیق‌تر انجام دهید، مراحل نصب موکت سریع تر و بهتر انجام می شود. زیرا دیگر نیازی به انجام برش و تغییر در ساختار موکت نیست. پیشنهاد می شود مقاله ” کفپوش رولی چیست ” را مطالعه نمایید.

راهنمای نصب موکت

3. پیچ گوشتی؛

از این وسیله اغلب برای ایجاد سوراخ یا شکاف جهت نصب موکت استفاده می شود. قبل از استفاده از پیچ گوشی حتماً راهنمای نصب موکت را مطالعه نمایید و در صورت نیاز از این ابزار استفاده کنید. بعضاً مشاهده شده که عدم اندازه گیری صحیح و استفاده غلط از پیچ گوشتی موجب ایجاد سوراخ‌های نامناسب در نقاط مختلف موکت و خراب شدن آن گردیده است. برای جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات، از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

4. خط گچ بری؛

به منظور علامت گذاری یا هموار نمودن مسیر نصب موکت از این وسیله استفاده می شود.

5. کاردک؛

یکی از مراحل نصب موکت، پاک‌سازی کف محیط از هرگونه آلودگی و گرد و غبار است. برای این کار می توانید از کاردک استفاده کنید. لبه تیز این وسیله باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی آلودگی ها برطرف شود. از همه مهم‌تر اینکه هرچه کف اتاق تمیزتر باشد، به طبع موکت سریع تر و بهتر در جای خود قرار می‌گیرد. این امر موجب افزایش زیبایی موکت و طول عمر آن می‌گردد. پیشنهاد می شود از جدیدترین مدل های موکت هتلی کارپت لند دیدن فرمایید.

مراحل نصب موکت

6. چسب / چسب موکت؛

پس از اندازه و برش موکت در حد و اندازه محیط، از چسب برای تثبیت موکت و جلوگیری از حرکت آن در زمان رفت‌وآمد افراد استفاده می شود. به لحاظ تنوع چسب موجود در بازار، همواره متناسب با نوع و جنس موکت و همچنین سنگ فرش محیط، چسب موردنظر خود را انتخاب کنید.

7. کاتر؛

همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، به منظور برش یک دست و یکنواخت موکت از تیغ موکت بری یا کاتر استفاده می‌کنند. البته برای این کار می‌بایست ابتدا و انتهای محل برش را با متر اندازه گیری نموده و علامت بزنید. سپس به وسیله کاتر محل علامت گذاری شده را برش بدهید. علاوه بر این می توانید موکت را کف اتاق پهن کنید و قسمت‌های اضافی کنار دیوار و حاشیه‌ها را بر اساس نحوه قرارگیری موکت برش دهید. در این روش دیگر نیازی به استفاده از متر و دیگر وسایل اندازه گیری نیست. پیشنهاد می شود درباره موکت تایلی بخوانید.

نصب موکت چگونه است

8. غلتک چکش / آب بندی؛

پس از آغشته نمودن موکت و سطح زمین با چسب، موکت را روی آن قرار داده و با فشار از چسبیدن کامل موکت به زمین مطمئن می‌شویم. پس از آن برای تثبیت فرآیند نصب موکت و به‌اصطلاح آب بندی، با غلتک یا چکش پلاستیکی روی تمامی نقاط موکت ضربه می‌زنیم. با این کار موکت به‌طور کامل روی زمین چسبیده و چسب به همه قسمت‌های آن نفوذ می‌کند.

9. درزگیر؛

از درزگیر برای بستن قسمت‌های برش خورده و جلوگیری از خراب شدن بافت و الیاف موکت استفاده می شود. پیشنهاد می شود درباره موکت آنتی باکتریال بخوانید.

چگونه موکت نصب کنیم

نحوه نصب موکت اداری و تجاری رولی

همواره سؤالاتی از قبیل ” نصب موکت چگونه است؟ ” و ” چگونه موکت نصب کنیم ” ذهن افراد را به خود منعطف ساخته است. از این رو برای آشنایی با طریقه نصب موکت، نصب موکت تایل و همچنین نصب راحت موکت اداری خود، دستورالعمل های زیر را بررسی کنید. توجه داشته باشید که نصب قطعات فرش شما برای هر حیاط مربع حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید. هنگام اطمینان از دقت و جلوگیری از خطا ، به یاد داشته باشید که هنگام اندازه گیری و برش محتاط باشید. پیشنهاد می شود مقاله ” موکت تافتینگ چیست؟ ” را مطالعه نمایید.

درز را تعیین کنید.

عرض هر قطعه موکت باید حداقل چهار متر باشد. همچنین باید نقطه درز را در جایی که انتظار کمترین تعداد عابر پیاده را دارید نشان دهید. همه قطعات را تراز کنید تا اگر الگوهایی وجود دارد با هم مطابقت داشته باشند. بعد از اتمام درز ، کف کف گچ را در انتهای درز قرار دهید.

نحوه نصب موکت اداری و تجاری رولی

لبه های درز را کوتاه کنید.

با استفاده از چاقوی فرش ، تقریباً 1 اینچ از لبه های درز فرش برش دهید.

شکلی مانند دره ایجاد کنید

از یک پیچ گوشتی استفاده کنید و نوک آن را حدود یک اینچ از لبه درز وارد کنید. پیچ گوشتی را با فشار دادن یک تکه فرش خرد کرده و تا انتها بیرون آورید. این باعث ایجاد یک تورفتگی قابل مشاهده در فرش می شود که به نظر می رسد یک لبه کوچک است. از موکت ورودی ساختمان کارپت لند دیدن فرمایید.

موکت عایق حرارتی چیست؟ بررسی انواع موکت عایق حرارتی

نصب و برش موکت اداری

موکت را ببرید.

برای برش دره از چاقو یا ردیف فرش استفاده کنید. مراقب باشید خیلی فشار ندهید در غیر این صورت کف زمین را خراش می دهید.

قطعه دوم موکت را در جای خود قرار دهید.

قسمت دوم را در طبقه اول قرار دهید. قسمت دوم را طوری قرار دهید که قسمت اول تقریباً دو اینچ همپوشانی داشته باشد. برای حفظ الگو یا بافت فرش ، لبه سمت چپ قطعه دوم که از رول خارج می شود باید با لبه سمت راست قطعه اول تراز شود.  پیشنهاد می شود درباره موکت فرودگاهی بخوانید.

موکت را در جای خود قرار دهید.

یک حفره جدید ایجاد کنید و آن را روی قطعه دوم ببرید.

مشابه کاری که در مرحله سوم انجام دادید ، باید در قسمت دوم افسردگی ایجاد کنید. بریدگی را با لبه بریده شده قطعه اول تراز کنید. سپس ردیف انتهایی را با چاقو یا موکت برش دهید. توجه داشته باشید. برای ایجاد یک درز مستقیم ، قطعه دوم را چندین بار به عقب و جلو بکشید تا قبل از ایجاد برش نهایی ، شکاف ها برطرف شود.

یک حفره جدید ایجاد کنید و آن را روی قطعه دوم ببرید.

موکت را عقب بزنید

ما تقریبا اینجا هستیم! قطعات موکت را تقریباً سه فوت از خط درز عقب بزنید. برای از بین بردن هرگونه آلودگی یا ذرات موکت در طی مراحل برش از خلا استفاده کنید. بعد از ایجاد چین می توانید از یک جسم سنگین برای سنگین شدن موکت استفاده کنید تا به طور غیرمنتظره ای باز نشود.

چسب بزنید

با ماله بمالید ، چسب موکت (چسب فرش) را روی کف هر طرف درز قرار دهید. بعد از استفاده از آن ، بگذارید چسب مدتی بماند. درباره کفپوش وینیل بخوانید.

نصب موکت اداری و چسب زردن

موکت را باز کنید

بعد از مدتی انتظار می توانید یک تکه فرش را باز کنید. اگر این یک قطعه بزرگ است ، ترجیح داده می شود که یک یا دو کمک کننده به شما کمک کند تا به آرامی باز شوید. می توانید از آنها بخواهید گوشه ها را نگه دارند در حالی که وسط را نگه دارید. جلوتر از آنها راه بروید تا هنگام چسباندن فرش ، از ایجاد هرگونه شکاف یا چین و چروک جلوگیری کنید.

Seam Sealer را اعمال کنید

درزگیر را در لبه درز قرار دهید ، در آنجا قطعه دوم را قرار دهید.

توجه: مراقب باشید که هیچ یک از این چسب ها را بالای فرش نریزید ، در غیر این صورت لکه ای ایجاد می کند. پیشنهاد می شود مقاله چسب پارکت چیست را بخوانید.

Seam Sealer را اعمال کنید

برای قطعه دوم نیز همین روش را دنبال کنید

پس از استفاده از چسب زیر قطعه دوم ، آن را باز کرده و با قطعه اول به درستی ردیف کنید.

Seam Together را فشار دهید

اگر می توانید یک غلتک درز برای این مرحله تهیه کنید ، عالی خواهد بود. در غیر این صورت ، می توانید با استفاده از چکش درزها را به آرامی به هم فشار دهید تا حباب از بین برود.

برای قطعات بیشتر تکرار کنید

اگر قطعات فرش بیشتری برای نصب دارید ، می توانید تمام مراحل ذکر شده را تکرار کرده و تمام کف های خود را با فرش تجاری خود بپوشانید. پیشنهاد می شود درباره طراحی فضای اداری بخوانید.

برای قطعات بیشتر تکرار کنید

معرفی و بررسی بهترین موکت خارجی (2022)

نتیجه گیری

در این مقاله با موضوع آموزش نصب موکت (نصب موکت تایل) سعی کردیم صحیح‌ ترین روش نصب موکت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به طور کلی اگر موکت به طور کامل روی سطح زمین بچسبد و کمترین میزان ضایعات (تکه های برش خورده و دور ریز موکت) تولید شود، شما از بهترین روش برای نصب موکت استفاده نموده اید.

البته به یاد داشته باشید که این مراحل آزمایش شده است ، بنابراین می توانم به شما اطمینان دهم که بدون استخدام ارائه دهنده خدمات قطعاً می توانید نصب موکت اداری را به پایان برسانید و هزینه نصب موکت را کاهش دهید. آیا این مراحل را مفید دانستید؟ تجربه خود را به اشتراک بگذارید و سوالات خود را در بخش نظرات زیر قرار دهید.

برخی از سوالات رایج:

انواع روش نصب موکت کدام است؟

نصب موکت در فضاهای پرتردد بهتر است که با چسب موکت اجرا شود. اما در صورتی که نمیخواهید جای چسب روی سرامیک یا پارکت ها بماند می توانید از ترمز فرش برای نصب موکت خود استفاده کنید.

ابزار لازم برای نصب موکت اداری چیست؟

چاقوی موکت بری، نوار اندازه گیری(متر)، کاتر، چسب موکت و درزگیر.

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.