موکت ضد آب: موکت برای محیط های با رطوبت بالا

موکت ضد آب و ضد رطوبت

رطوبت بیش از حد می تواند بر عملکرد موکت شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که مدیران تاسیسات ساختمان ها اغلب به دنبال راه حل های فرش ضد آب هستند. اجتناب از مشکلات رطوبت مانند لکه ها ، لایه لایه سازی و کثیفی پیشنهاد جذابی برای هر صاحب ساختمانی می باشد. در این مقاله میخواهیم راجب موکت ضد آب یا همان موکت ضد رطوبت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ویدیوی موکت ضد آب و ضد رطوبت

معمولا مشتریان خواهان خریداری انواع موکت با مشخصات زیر هستند:

  • مقاوم در برابر لکه
  • تحمل زیاد در برابر رطوبت
  • ارزش ماندگار
  • گارانتی قوی در برابر ساخت

در حالی که محصولات زیادی وجود دارد که تمام این مزایا را فراهم می کند. امروز هیچ محصولی بعنوان موکت “ضد آب” در بازار وجود ندارد. در عوض، از آنها به عنوان “مقاوم در برابر رطوبت” یاد می شود و تحمل بالایی را برای لکه ها و رطوبت دارند.

موکت ضد آب

موکت های ضد آب و ضد رطوبت می توانند در برابر لکه ها ، نشت و ساییدگی مقاومت کنند. حتی در مکانهایی  مانند مدارس، خانه های سالمندان و ادارات.  این فرش ها می توانند در برابر هر چیزی که به صورت موضعی اعمال می شود مانند سس گوجه فرنگی یا نشت آب مقاومت کنند. آنها همچنین از کف شما در زیر محافظت می کنند ، حتی در شرایط با رطوبت بالا به کف کف خود می چسبند.

موکت های مقاوم در برابر رطوبت هر آنچه را که از یک موکت “ضد آب” انتظار دارید را فراهم می کند. اما در مواردی که رطوبت مرئی وجود داشته باشد یا مسائل هیدرواستاتیک وجود داشته باشد ، جایگزینی برای اصلاح رطوبت نمی باشند. درباره موکت فرودگاهی بخوانید.

 

چگونه رطوبت برعملکرد موکت ضد آب شما تأثیر می گذارد و چرا آماده سازی سطح مهم است؟

دو روش وجود دارد که رطوبت می تواند بر عملکرد موکت شما تأثیر بگذارد: از قسمت بالای موکت وازقسمت پایین موکت. موکت مقاوم در برابر رطوبت برای محافظت در برابر هر دو اینها طراحی شده می شود.

6 طراحی شگفت انگیز موکت هتل برای الهام بخشیدن به شما

 

رطوبت از بالا: لکه ها و نشت ها

هنگامی که مایعات یا مواد غذایی بر روی یک موکت مقاوم در برابر رطوبت ریخته می شود ، پس زمینه نفوذ ناپذیر موکت از نفوذ آن به زیر کف جلوگیری می کند. نشت در بالای فرش باقی خواهد ماند و تا زمانی که آن را تمیز نکنید در برابر لک شدن مقاومت می کند. مانند هر سیستم کفپوش دیگری، جایگزینی برای نگهداری مناسب وجود ندارد، برای جلوگیری ازباقی ماندن لکه و کثیف شدن ، باید سریعاً نشت ها را از روی موکت تمیز نمایید.

رطوبت از زیرموکت: از زیر کف یعنی نفوذ رطوبت از بتن کف

رطوبت از کف زیرین بتن شما بیشترین تهدید را برای عملکرد کفپوش شما به همراه دارد. رطوبت بیش از حد می تواند چسب شما را خراب کند ، باعث لایه لایه شدن و در نهایت خرابی سیستم کف شما شود.

بیشتر ساختمانهای تجاری دارای یک طبقه زیرین بتونی می باشند و تمام بتنها از مخلوط سیمان و سنگدانه با آب ساخته می شوند. وقتی بتن برای اولین بار ریخته می شود ، از رطوبت نسبی بالایی (RH) برخوردار است ، به این معنی که رطوبت بیشتری در آن وجود دارد. RH کف بتن شما با مرور زمان و با تبخیر آب ، پایین می آید. محصولات کفپوش و به ویژه چسب ها معمولاً قبل از نصب نیاز به پایین بودن حد آستانه RH دارند.

موکت ضد رطوبت

چرا آزمایش کف برای عملکرد موکت شما حیاتی است

نصب موکت روی کف با RH بالاتر از حد مجاز می تواند ضمانت محصول شما را باطل کرده و منجر به خرابی پوشش کف شما شود.

به احتمال ۹۰ درصد RH زیر آستانه موکت شما است و نصب می تواند براحتی انجام شود. آزمایش قبل از نصب از احتمال آسیب دیدن جلوگیری می کند و اطمینان حاصل می کنید که از ضمانت سازنده خود پشتیبانی کامل می کنید.

هنگام تصمیم گیری برای خرید ازمیان محصولات موکت مقاوم در برابر رطوبت ، باید مواردی بیش از قیمت آن را در نظر بگیرید. به مشخصات هر کالایی که در نظر دارید نگاه کنید و جزئیات ضمانت را جستجو کنید. شما می خواهید محصولی را انتخاب کنید که نه تنها نیاز شما به رطوبت را تأمین کند ، بلکه دارای ضمانت نامه ای باشد که از آن در طول عمر مفید محافظت کند. و توصیه پیمانکار کفپوش خود را دست کم نگیرید. آنها ایده خوبی خواهند داشت که کدام محصولات متناسب با بودجه و نیازهای شما در برابر رطوبت مناسب هستند.

 

موکت رنگ طوسی :ترند جدید طراحی داخلی

 

نکات مهم جهت خرید موکت ضد آب و ضد رطوبت

موکت مقاوم در برابر رطوبت بهتر از محافظت در برابر صدمات ناشی از آب نیست ، باید سازگار با محیط زیست باشد ،همچنین بایستی در برابر لک و سایش مقاومت کند و در برابر چالش های منحصر به فرد شما محافظت کند. نصب موکت مقاوم در برابر رطوبت توسط بکینگ و چسب انجام می شود. بکینگ های مخصوص طراحی شده می توانند از هر دو جهت – از بالا و پایین – از فرش شما در برابر رطوبت محافظت کنند. و چسب های مقاوم در برابر رطوبت به گونه ای طراحی شده اند که حتی در شرایط RH بالا ، بطور معمول تا 95٪ به بتن بچسبند ، گرچه برخی از محصولات تا 100٪ درجه بندی می شوند.

دیاگرام موکت ضد رطوبت

فراتر از چسب و بکینگ ، شما باید مواد و نوع صورت (کاشی یا رولی) را در نظر بگیرید تا نوع موکت را متناسب با دیدگاه طراحی ، بودجه و نیازهای عملکردی خود انتخاب کنید..

اساساً ، اگر شما یک ساختمان و یا شرکت اداری کلاس A هستید که نیاز به محصول با طول عمر 15 سال دارید ، احتمالاً موکت های تایل انتخاب سطح بالاتری برای شما می باشند. اگر ، شما یک شرکت نوپا هستید که فقط برای پوشاندن کف بتن برای چند سال آینده به موکتی احتیاج دارید ، احتمالاً موکت رولی منطقی تراست.

به دنبال یک بکینگ  ضد آب و رطوبت با عملکرد بالا باشید که نیازهای رطوبت شما را برآورده کند و برای مدت زمان استفاده از محصول تضمین شده باشد. پیمانکار کفپوش شما را به سمت مقرون به صرفه ترین راه حل برای برنامه شما راهنمایی می کند.

 

کفپوش پلی یورتان چیست + مقایسه کفپوش پلی یورتان با اپوکسی

 

انتخاب چسب مقاوم در برابر رطوبت یا چسب ضد آب و رطوبت ، هدف از چسب مقاوم در برابر آب این است که حتی در شرایط با رطوبت بالا به کف متصل مانده و از آن جدانشود. به طور سنتی ، چسب های موکت بر پایه حلال بودند ، به این معنی که رطوبت آب آنها را حل نمی کند. استانداردهای جدید زیست محیطی استفاده از چسبهای کفپوش پایه آب را بر چسبهای پایه حلال خواستار شده است.

شما بایستی با پیمانکار نصب کفپوش خود مشورت کنید تا چسب مناسب موکت خود راانتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که نصب آن مطابق با ضمانت های تولید کننده است. از جدیدترین محصولات موکت اداری ، هتلی ، تجاری کارپت لند دیدن فرمایید.

 

برخی از سوالات رایج:

موکت ضد آب چیست؟

موکت های ضد آب و ضد رطوبت می توانند در برابر لکه ها ، نشت و ساییدگی مقاومت کنند.

موکت ضد آب چگونه طراحی شده است؟

هنگامی که مایعات یا مواد غذایی بر روی یک موکت ضد آب یا مقاوم در برابر رطوبت ریخته می شود ، پس زمینه نفوذ ناپذیر موکت از نفوذ آن به زیر کف جلوگیری می کند. نشت در بالای فرش باقی خواهد ماند و تا زمانی که آن را تمیز نکنید در برابر لک شدن مقاومت می کند.

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.

image_pdfنسخه pdfimage_printچاپ مطلب
2 پاسخ
    • amin hashemy گفته:

      سلام
      وقتی که مایعات یا مواد غذایی روی یک موکت ضد رطوبت ریخته میشه، پس زمینه نفوذ ناپذیر موکت از نفوذ اون مایع به زیر کف جلوگیری میکند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *