1

ضرورت طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری

طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری
  • اهمیت طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری

طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری، بر اساس عواملی نظیر ماهیت برند، زمینه فعالیت، موقعیت و نحوه فعالیت واحد اداری صورت می گیرد. هر فعالیت حرفه ای و شغلی برای پیشبرد اهداف و زمینه های فعالیت خود نیاز مبرم به یک دفتر اداری و کار دارد. برای بالا بردن پرستیژ کاری نسبت به طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری نمی توان بی توجه و بی تفاوت بود. با طراحی داخلی متمایز محیط اداری می توان قریحه و ذوق کارمندان را احیا نمود. فضای طراحی شده به معنای یک طراحی صرف و یکنواخت نمی باشد، بلکه منعکس کننده شخصیت و منزلت کاری محیط اداری است.

برای طراحی مناسب محیط دفاتر اداری به فضاهای مهم و حائز اهمیت آن باید به صورت ویژه دقت نمود. بخش پذیرش، یکی از فضاهای مهم و مؤثر در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری به شمار می رود. این بخش اهمیتی همانند فضای ورودی یک واحد مسکونی دارد. اولین محیطی که کارمندان، مدیران و ارباب رجوع به آن وارد می شوند، فضای پذیرش ساختمان اداری می باشد . به همین جهت در اولین نگاه مخاطب چیدمان و نوع دکوراسیون فضای اداری مورد قضاوت قرار می گیرد. برای اثر گذاری و جلب توجه افراد، وسایل و لوازم مربوط به چیدمان فضای پذیرش باید با دقت و حساسیت انتخاب شوند و یکی از مهمترین المانها بکارگیری موکت ورودی ساختمان مناسب میباشد و البته خود موکت بکاررفته که بایستی از نوع موکت اداری باشد .

 

هر محیط اداری شرایط و مختصات مربوط به خود را دارد. بنابراین باید با در نظر گرفتن و متناسب با نوع فضا، ماهیت و شیوه فعالیت این محیط اقدام به طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری مورد نظر کرد. حضور کارمندان و نیروهای واحد اداری به عنوان یکی از ارکان این محیط ها، باید مورد توجه واقع شود. ایجاد تعادل در فضا و استفاده بهینه از مؤلفه های محیطی ضمن سازگاری با روحیات کارکنان، زمینه فعالیت واحد اداری را نیز به نحو مطلوب نمایان می سازد. همچنین این مورد جلب نظر و توجه ارباب رجوع را نیز با خود به دنبال دارد. پیاده نمودن نظم و آراستگی در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری، محیطی کاربردی و انعطاف پذیر را بنا می سازد.

 

در ساختمان های اداری، فضای کلی به بخش های پذیرش، بخش استراحت، اتاق جلسه و اتاق کار تقسیم می گردد. برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و خاص می توان هر کدام از این فضاها را با وسایل هماهنگ و متناسب با محیط تزئین نمود. برای تفکیک فضاهای کاری می توان به کمک پارتیشن این امر را محقق کرد. استفاده از نام و برند واحد اداری و حک آن بر روی دیوار، جلوه ای بی نقص و بی نظیر را در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری از خود بر جای می گذارد. با انواع کفپوش سه بعدی آشنا شوید.

 

  • نکات حائز اهمیت در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری

طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری با کیفیت علاوه بر ارتقای کارایی فضا، در افزایش روحیه و بهبود سلامتی آنها نیز اثر گذاری مستقیم دارد. محیط کاری یکنواخت و سرد، کاهش چشمگیر راندمان و بهره وری نیروها را با خود به دنبال دارد. در چنین محیط هایی روحیه کارکنان در وضعیت نا مطلوبی به سر می برد. همچنین عدم تعامل نیروها و افزایش نارضایتی شغلی نیز به طرز محسوسی بروز پیدا می کند. تمرکز افراد بر روی فعالیت خود، با ایجاد فضایی مناسب و آرام به نحو شاخص امکان پذیر می شود. نحوه درست چیدمان مبلمان و میزهای کار هم در این زمینه بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد.

موکت اداری تجاری هتلی

محیطی منظم و آراسته، در چشم مراجعه کننده به صورت بارز و متفاوتی جلوه می کند. محیط اداری کاربر پسند و استاندارد بسیاری از نیازهای کارکنان و نیروهای خود را به نحو مطلوب پاسخگو می باشد. یکی از عناصر تاثیر گذار و بسیار با اهمیت در هر فضایی، عنصر رنگ است. عناصر رنگی در همه بخش های طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری مانند مبلمان، وسایل تزئینی و کاربردی، دیوار و سقف نقشی پر رنگ و برجسته را عهده دار می باشند. آرامش و جذابیت محیط اداری با استفاده از عناصر رنگی تامین می شود. انتخاب رنگ این فضا متناسب با نوع شغل و حرفه، از تاثیر گذاری قابل توجهی بهره می برد. برای حرفه های مالی و حقوقی بکارگیری رنگ های خنثی، گزینه قابل قبول و مفیدی محسوب می شود. برای مشاغلی نظیر عکاسی و گرافیک، بکار بردن رنگبندی گرم و با انرژی، گزینه ایده آل و مناسبی به شمار می آید. استفاده بهینه از محیط اداری از لحاظ بصری، کاربردی و حتی صوتی نیز باید مورد توجه واقع شود. فاکتور نور مناسب نیز در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری همواره مورد تاکید قرار می گیرد. نور زیاد ضمن آسیب رساندن به چشم، تمرکز بر روی کارها را با اختلال روبرو می سازد. از سوی دیگر، استفاده از نور کم، کسالت و خستگی را با خود به همراه دارد. میزان نور بکار رفته در محیط اداری باید از تعادل و همگونی مناسب برخوردار باشد.

موکت اداری تجاری هتلی

موکت اداری تجاری هتلی

رعایت این موضوع علاوه بر ایجاد روحیه مضاعف در پرسنل، حس راحتی و آرامش را نیز در فضای کاری پراکنده می کند. در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری می توان حساب ویژه ای بر روی دیوارها به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون باز کرد. برای داشتن محیطی کاربردی، مخاطب پسند و بالا بردن سطح کیفی نیروها، هیچ موردی حتی جزئی ترین آنها نیز نباید از قلم بیفتد. همچنین بهره مندی از المان های طبیعی مانند الیاف طبیعی، سنگ و چوب نیز در خلق محیطی آرامش بخش و آرام تاثیر گذار می باشد.

 

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.