1

چمن مصنوعی چیست و چگونه تولید میشود؟

چمن مصنوعی چیست

همه ما برای زیبایی های محل سکونت و یا محل کار خودمان ایده هایی داریم و همواره سعی داریم که محل زندگی و کار خودمان را به زیباترین شکل ممکن در بیاوریم. برای دکوراسیون خانه ها و محل کار، می توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد که هر کدام از آن ها می توانند در زیبایی و روحیه بخشیدن به محل هایی که در آن جا حضور داریم، موثر واقع شوند. چمن مصنوعی یکی از ابزارهایی است که با کمک آن می توان به یک سری از مکان ها زیبایی خاصی بخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با چمن مصنوعی و کاربردهای آن آشنا شوید.

چراکه امروز قصد داریم شما را با کاربردهایی از چمن مصنوعی آشنا کنیم که شاید به آن ها دقت نکرده بودید. شاید در پایان شما هم برای استفاده از این کف‌پوش‌های سبز و شگفت‌انگیز وسوسه شدید!

 

آشنایی با چمن مصنوعی

برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید آیا استفاده از چمن مصنوعی برای اهداف و برنامه‌هایی که در ذهن دارید چقدر مناسب است، نخست لازم است بدانید که چمن مصنوعی چیست، گسترده کاربردهای متنوع آن ها چقدر وسیع است و در ادامه با مزایا و معایب چمن مصنوعی آشنا شوید. در این صورت می‌توانید برای انتخاب این کف‌پوش‌های همیشه سبز می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. شاید به‌زودی شما هم یکی از آن ها را به منزل یا محل کارتان دعوت کردید!

معرفی 9 کاربرد کفپوش که از آن بی‌خبر هستید!

 

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی از کف پوش ها است که بر روی مکان هایی که معمولا امکان رشد چمن مهیا نمی باشد، قرار می گیرد. چمن های مصنوعی می توانند در مقیاس بسیار بزرگ مانند یک حیاط خانه بزرگ و یا مکان های بزرگ دیگر و یا در مقیاس های کوچک مانند پادری مورد استفاده قرار گیرند.

شکل و رنگ چمن های مصنوعی تا حد زیادی به چمن های طبیعی شبیه است؛ اما تفاوت اصلی این چمن ها با چمن های طبیعی، نرمی و لطافت آن است. در واقع، چمن های مصنوعی به دلیل جنس خاصی که دارند دارای یک زبری و خشنی خاصی هستند که باعث می شوند فردی که به صورت پابرهنه بر روی این چمن ها قدم می گذارد، احساس خوبی نداشته باشد.

البته نباید از این موضوع غافل شد که در حال حاضر با توجه به رشد صنعت چمن های مصنوعی، از چمن ها از موادی ساخته می شوند که تا حد زیادی شبیه به چمن طبیعی باشند. با انواع کفپوش سه بعدی آشنا شوید.

مزایا و معایب چمن مصنوعی

 

چمن مصنوعی یا چمن طبیعی؟

با وجود چمن طبیعی؛ چرا چمن مصنوعی؟!

اولین سوالی که ممکن است ذهن بعضی از افراد را در هنگام خرید چمن مصنوعی درگیر کند، این است که چرا با وجود چمن طبیعی باید از چمن های مصنوعی استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در بعضی از موارد هزینه استفاده از چمن های مصنوعی خیلی کم تر از کاشتن و نگهداری از چمن های طبیعی است. از طرفی در بعضی از مواقع، امکان کاشتن چمن های طبیعی در بعضی از مکان ها وجود ندارد و افراد مجبور به استفاده از چمن های تزیینی با الیاف طبیعی می باشند.

درهرحال چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دارای مزیت‌ها و ضعف‌هایی است که با آگاهی از آن ها بهتر می‌توانید تصمیمی بگیرید که باتوجه‌به شرایط و نیاز شما چمن مصنوعی گزینه بهتری است یا چمن طبیعی. برای همین در ادامه به بررسی مزایا و معایب چمن مصنوعی می‌پردازیم اما پیش از آن خوب است تا عمده کاربرد چمن مصنوعی را برایتان توضیح دهیم. درباره چمن مصنوعی چند منظوره بخوانید.

عمده کاربرد چمن مصنوعی

کاربرد چمن مصنوعی

کاربرد چمن های مصنوعی بسیار زیاد است، به طوری که نمی توان همه آن ها را بیان کرد. از طرفی هم چمن مصنوعی می تواند با توجه به سلیقه افراد در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرد؛ اما در ادامه بعضی از ایده هایی که با کمک آن ها می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد را ذکر می کنیم تا بیشتر با کاربردهای چمن مصنوعی آشنا شوید.

  • استفاده از چمن مصنوعی به عنوان فرش و موکت

یکی از کاربردهای جالب چمن های مصنوعی، استفاده از آن ها به عنوان فرش و موکت است. البته برای استفاده از چمن های مصنوعی به عنوان فرش بهتر است که به این موضوع دقت داشته باشید که به دلیل جنس و الیاف چمن های مصنوعی، این نوع چمن باید بر روی مکان هایی قرار گیرد که افراد معمولا با کفش روی آن رفت و آمد می کنند. درباره روش شستشوی کفپوش بیشتر بدانید.

انواع کاربردهای چمن مصنوعی

بنابراین، بهترین گزینه برای استفاده از چمن های مصنوعی در اتاق های کار افراد می باشد. مخصوصا اگر علاقه مند به طبیعت و زیبایی های طبیعت باشید، انتخاب یک قالیچه کوچک با چمن های مصنوعی که زیر میز جلسه شما قرار گرفته است، یک انتخاب جدید و نوین است.

  • استفاده از چمن مصنوعی به‌عنوان کفپوش محل کار

قرارگرفتن یک کف‌پوش چمن مصنوعی می‌تواند به محل کار و فعالیت افراد جلوه‌ای تازه بدهد. استفاده از چمن مصنوعی برای محل‌های کار اشتراکی یا سالن استراحت کارمندان هم می‌تواند انتخابی هوشمندانه و متفاوت باشد که نتیجه آن را حتی در میزان خلاقیت و کاهش استرس کارمندان می‌توان مشاهده کرد.

اگر به دنبال ساختن محیطی سرشار از انرژی مثبت و پیوند با طبیعت در محل کار هستید می‌توانید علاوه بر استفاده از چمن مصنوعی به‌عنوان کف‌پوش و دیوارپوش، تعدادی گلدان گیاه هم اضافه کنید تا بتوانید مصنوعی بودن چمن را کم‌رنگ کنید.

  • استفاده از چمن مصنوعی برای ورودی ساختمان ها

نمی توان از این موضوع غافل شد که بعضی از ساختمان ها با داشتن یک ورودی زیبا، بسیار دکوراسیون خوبی دارند. به همین خاطر در اکثر طراحی های داخلی نوین از موکت یا پادری های مختلفی برای ورودی ساختمان ها استفاده می شود.

یکی از محصولاتی که می توانند به عنوان ورودی در ساختمان ها قرار گیرند، چمن های مصنوعی می باشند. شما می توانید حتی یک تکه کوچک از چمن مصنوعی را خریداری کنید و آن را در ورودی اتاق، ساختمان و یا هر مکانی که دوست دارید، قرار دهید. استفاده از چمن های مصنوعی می تواند در جذب افراد به ساختمان و اتاق شما بسیار موثر واقع شود و زیبایی خاصی به دکوراسیون ساختمان ها بدهد.

 

0 تا 100 بررسی انواع موکت + معرفی بهترین موکت بازار (2021)

 

  • طبیعت را به خانه خود ببرید!

در حال حاضر با توجه به شکل و شمایل خانه های آپارتمانی، ما ایرانی ها کمتر با طبیعت سر و کار داریم. از طرفی روحیه ما انسان ها به طبیعت و طبیعت گردی نیاز بسیار زیادی دارد. به همین خاطر همیشه توصیه روانشناسان این است که از گل های آپارتمانی مختلف برای زیبایی و روحیه بخشیدن به خانه استفاده کنیم.

اما یکی از محصولات نوینی که می توان با آن یک روحیه جدیدی را به خانه خودتان ببخشید، استفاده از چمن مصنوعی در خانه های آپارتمانی است. مخصوصا اگر خانه آپارتمانی شما دارای تراس باشد! شما می توانید تراس خانه خودتان را با چمن های مصنوعی بپوشانید و آن را همواره سبز و زیبا نگه دارید.

آشنایی با کاربرد چمن مصنوعی

 

  • باغی بر بام ساختمان با معجزه چمن مصنوعی!

ایده روف‌گاردن یا فضای سبز بر روی پشت‌بام هم می‌تواند برای همه وسوسه‌کننده و رؤیایی باشد. به‌ویژه که بیشتر منازل امروزی حیاط‌هایی کوچک و محصور در بین ساختمان‌های بلند دارند. چمن مصنوعی راهی است که به شما در ساخت باغی ساده و سرسبز بر روی بام ساختمان کمک کند. استفاده از چمن مصنوعی برای این منظور انتخاب مناسبی است زیرا عدم نیاز به آبیاری و مراقبت روزانه از ویژگی‌های چمن است.

درصورتی‌که از چمن مصنوعی برای ساخت روف‌گاردن استفاده کنید علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانید هزینه‌های ساخت این فضا را هم کاهش دهید چراکه چمن مصنوعی به آبیاری، استفاده از علف کش و استفاده از مراقبت های مستمر را کاهش می‌دهد. شما با استفاده از چمن مصنوعی می‌توانید در بام ساختمان خود باغ کوچگ و دنجی را با کمترین هزینه و دردسر آماده کنید و از تماشای ستارگان و مناظر اطراف لذت ببرید. درباره مراقبت چمن مصنوعی بخوانید.

  • چمن مصنوعی خلاقیتی برای درخشش در نمایشگاه‌ها

شاید برای شرکت در یک نمایشگاه ارائه محصولات به دنبال ایده‌ای خلاقانه برای چیدمان غرفه‌ها باشید. استفاده از چمن مصنوعی به‌عنوان کف‌پوش و دیوارپوش می‌تواند راهی برای تزیین غرفه شما در نمایشگاه‌های گوناگون باشد. اگر محصولات شما با طبیعت ارتباط داشته باشد، چمن مصنوعی ایده مناسبی برای غرفه شما خواهد بود.

  • چمن مصنوعی و محیط‌های ورزش و بازی

استفاده از چمن مصنوعی برای ساخت زمین‌های ورزش یکی از شناخته‌شده‌ترین استفاده‌هایی است که از آن ها به ذهن خطور می‌کند. ساخت زمین‌های بازی برای کودکان در مهدکودک‌ها و دبستان‌ها هم با استفاده از چمن مصنوعی رنگ و بویی شادتر و آمیخته با طبیعت را به این مکان‌ها می‌دهد.
چمن مصنوعی برای کودکان ایجاد آلرژی نمی‌کند و با بازی و استفاده بچه‌ها دچار آسیب نمی‌شود. گلی شدن کفش و لباس کودکان در زمان بازی هم غیرممکن خواهد بود و این ویژگی چمن مصنوعی را بر چمن طبیعی برتری می‌دهد.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی در خانه

پوشاندن حیاط های خانه ها و محل کار با چمن طبیعی یا چمن مصنوعی؟!

در خیلی از مواقع افراد برای پوشاندن حیاط خانه های خود علاقه مند به استفاده از چمن ها هستند. البته نمی توان از این موضوع هم غافل شد که چمن ها زیبایی و طراوت خاصی به حیاط های خانه ها و یا محل کار می بخشند؛ اما برای پوشاندن حیاط های خانه ها و محل کار از چمن مصنوعی استفاده کنیم یا چمن طبیعی؟!

استفاده از چمن طبیعی برای پوشاندن دیوارها، حیاط های خانه ها و محل کار می تواند زیبایی خاصی را مخصوصا به مکان هایی که ساده هستند، ببخشد؛ اما نگهداری و کاشتن چمن های طبیعی هم امری زمان بر، هم هزینه بر است که شاید باعث شود شما از استفاده از چمن پشیمان شوید.

به همین خاطر توصیه می کنیم برای زیبایی خانه ها و محل های کار خود از چمن های مصنوعی استفاده کنید که هم زیبایی چمن های طبیعی خوش رنگ را در حیاط های خانه و محل کار خود داشته باشید؛ هم هزینه زیادی را برای نگهداری و کاشتن چمن ها پرداخت نکنید. شما می توانید کل حیاط خانه خود را با چمن مصنوعی بپوشانید و یا دیوارهای خانه و یا محل کار خود را با چند قطعه چمن مصنوعی تزیین کنید. پیشنهاد می شود درباره کفپوش ورزشی چیست بخوانید.

چمن مصنوعی چگونه تولید میشود

نگاهی به مزایا و معایب چمن مصنوعی

حالا که به طور خلاصه دانستیم که کاربردهای چمن مصنوعی چیست، می‌توانیم نگاهی هم به مزایا و معایب چمن مصنوعی داشته باشیم و آن را با چمن طبیعی مقایسه کنیم.
از مهم‌ترین مزایای چمن مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چمن مصنوعی راهی مناسب برای مقابله با بحران آب

چمن طبیعی یکی از انواع گیاهان حساس به کم‌آبی است که مصرف آب زیادی را هم می‌طلبد تا بتواند همواره شاداب و سرسبز باشد. اگر شما برای یک منطقه بزرگ و با آب‌وهوای گرم و مشکل کم‌آبی قصد دارید از چمن استفاده کنید، چمن مصنوعی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • نگهداری ساده چمن مصنوعی

بسیاری از افراد دوست دارند تا حیاط یا روف‌گاردن سرسبزی داشته باشند اما نگهداری از چمن طبیعی همکاری زمان بر و نیازمند رسیدگی مداوم است. این کار از عهده بسیاری از ما برنمی‌آید. برای همین چمن مصنوعی می‌تواند راه‌حل این مسئله باشد.

کسانی هم هستند که در ویلا و منزل‌هایی در شهرهای دیگر دوست دارند که بتوانند یک محیط سبز و زیبا داشته باشند اما نگهداری از چمن طبیعی برای آن ها عملاً غیرممکن است و چمن مصنوعی برایشان انتخابی هوشمندانه محسوب می‌شود. درباره بهترین کفپوش منزل بخوانید.

روف گاردن با چمن مصنوعی

  • مقرون‌به‌صرفه بودن چمن مصنوعی

وقتی که نیاز به آبیاری و رسیدگی مداوم چمن طبیعی نباشد، هزینه‌های مربوط به آب، علف‌کش، کوتاه‌کردن مستمر چمن و … هم کاهش پیدا می‌کند.

  • تنوع بالای بافت و ظاهر چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای هر سلیقه‌ای یک طرح و بافت مناسب می‌تواند داشته باشد. این مزیت دست شما را در انتخاب چمن بازتر می‌کند.

  • با چمن مصنوعی آلرژی‌ها به پایان می‌رسند!

تعداد افرادی که به چمن و گرده آن حساسیت دارند کم نیست. چمن مصنوعی به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون عطسه و آبریزش بینی بتوانید بر روی آن قدم بزنید و از هوای آزاد لذت ببرید.

  • خداحافظی با گل و کثیفی با استفاده از چمن مصنوعی

دویدن و بازی‌کردن بچه‌ها بر روی چمن طبیعی یکی از بهترین تفریحات برای آنان است ولی شستن لباس‌هایی که با گل موجود در چمن به رنگ قهوه‌ای درآمده‌اند و لکه‌هایی سبزرنگ که ناشی از برخورد با چمن‌ها هستند می‌توانند خاطر والدین را مکدر کنند. برای همین برای زمین‌بازی بچه‌ها چمن مصنوعی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

معایب چمن مصنوعی

حالا وقت آن فرارسیده تا نگاهی هم به معایب و ضعف‌های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی داشته باشیم تا بتوانید برای انتخاب این کف‌پوش‌های محبوب و همیشه سبز تصمیم درست را اتخاذ کنید. از جمله این کاستی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عطر و احساس چمن طبیعی را نمی‌توان تجربه کرد!

خیلی از ما از رایحه چمن خیس و لمس بافت طبیعی چمن طبیعی لذت می‌بریم که استفاده از چمن مصنوعی می‌تواند این احساس را از ما دریغ کند.

  • کاهش تنوع زیستی با چمن مصنوعی

زمانی که شما از چمن طبیعی برای یک محوطه بزرگ استفاده می‌کنید احتمال اینکه گیاهان خودرو، حشرات، میکروارگانیسم‌های متعدد و … در آن ناحیه شروع به زیست و تولیدمثل کنند افزایش پیدا می‌کند. چمن طبیعی می‌تواند بستری برای شکل‌گیری یک اکوسیستم کوچک خواهد بود. چمن مصنوعی این قابلیت زیستی را نداشته و نمی‌تواند باعث گسترش تنوع زیستی آن ناحیه شود.

  • چالش تجزیه چمن مصنوعی در طبیعت

استفاده از مواد غیر زیست‌تخریب‌پذیر در ساخت برخی از انواع چمن مصنوعی می‌تواند باعث ایجاد مخاطراتی برای طبیعت شود. راه‌حل این مسئله هم در توجه به مواد سازنده این کف‌پوش‌ها است.

 

0 تا 100 معرفی انواع کفپوش ساختمانی بهمراه 4 اصل مهم

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به این موضوع بپردازیم که چمن مصنوعی چیست (موکت چمن مصنوعی چیست) و درباره کاربرد چمن مصنوعی گفتیم و پیشنهاد دادیم که شما در چه مواردی می‌توانید از این کف‌پوش‌های زیبا و همیشه سبز استفاده کنید. امیدواریم تا با بیان مزایا و معایب چمن مصنوعی توانسته باشیم تا پرسش‌های شما را در مورد این محصولات پاسخ دهیم.

هرچند قدم‌زدن بر روی چمن طبیعی حال و هوای بهتری را برای ما تداعی می‌کند اما شاید در دنیای پر هیاهوی امروزی استفاده از چمن مصنوعی همراهی برای پیوند با طبیعت تلقی شود و اکنون که آشنایی با کاربرد چمن مصنوعی به شما اطلاعات بهتری در خصوص این محصول داده، بهتر بتوانید از آن استفاده کنید.

برخی از سوالات رایج:

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی از کف پوش ها است که بر روی مکان هایی که معمولا امکان رشد چمن مهیا نمی باشد، قرار می گیرد.

کاربرد چمن مصنوعی چیست؟

1. کفپوش محل کار 2. برای ورودی ساختمان ها 3. روف‌گاردن یا فضای سبز بر روی پشت‌بام 4. ساخت زمین‌های ورزشی

امیدواریم که از این مقاله کارپت لند وارد کننده موکت اداری تجاری و هتلی راضی باشید .اگر نقطه نظر و کامنتی دارید با ما درمیان بگذارید.